رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

نقش موثر مساجد در تحقق نظام «امام و امت» / مسجدمحوری همانند جریان مقاومت، حلّال مشکلات است

سردار «سلیمانی» گفت: ما محتوای غنی اسلامی و ایرانی و تجربه ارزشمند مقاومت را داریم و باید الگوی مسجد محوری را مانند جریان مقاومت به عنوان شیوه حل مسائل جامعه عرضه کنیم.
کد خبر: ۶۸۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴ - 20August 2024

نقش موثر مساجد در تحقق نظام «امام و امت» / مسجدمحوری همانند جریان مقاومت، حلّال مشکلات استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در دومین آیین ملی تکریم فعالان مساجد که به مناسبت روز جهانی مسجد در شبستان امام علی (ع) مسجد جمکران برگزار شد، اظهار داشت: نقش مساجد در دوره جنگ شناختی و جهاد تبیین، نقشی برجسته و بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال مسدود کردن مسیر انقلاب اسلامی است و با ابزار‌های تبلیغاتی اهداف خود را پیگیری می‌کند، عنوان کرد: دشمن توان محتوایی ندارد، اما با غوغا سالاری، ابزار محوری و تبلیغات می‌خواهد جلوی پیشرفت‌های انقلاب اسلامی را بگیرد.

سردار سلیمانی با اشاره به توانمندی‌های کشور در حوزه محتوایی افزود: ما محتوای غنی اسلامی و ایرانی و تجربه ارزشمند مقاومت را داریم و باید الگوی مسجد محوری را مانند الگوی مقاومت به عنوان شیوه و روش اداره و رفع مشکلات و مسائل جامعه عرضه و بیان کنیم.

وی افزود: امروز باید فرایند‌ها و روند‌های تحقق محلات اسلامی با محوریت امام جماعات و با تاکید بر حل مسائل محله را فراهم نماییم و این موضوع باید مورد توجه مسئولان هم قرار بگیرد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه باید ظرفیت‌های بالقوه مساجد به فعلیت تبدیل شود و به عنوان الگویی به بشریت عرضه شود گفت: فعال شدن مساجد و بهره بردن از ظرفیت این اماکن مقدس باید به عنوان الگو به سایر کشور‌ها عرضه شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی سر آغاز دوره جدید رونق و تقویت ظرفیت مساجد بود و تحقق و شکل گیری انقلاب اسلامی اتفاق بی نظیر در تاریخ اسلام و بشریت با محوریت مساجد است.

رئیس سازمان بسیج با اشاره به اینکه امروز شاهدیم که مساجد جهان اسلام، شور و شوقی در قلب مسلمانان ایجاد می‌کند گفت: امروز مساجد مرکز و محور مسیر جدید نفوذ اسلام بر قلب‌ها در جهان شده و در کل جهان این موضوع در حال شکل گیری است.

وی افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت مساجد برای تحقق نظام «امام و امت» ضرورت است و برای تحقق مردم سالاری دینی باید ازمساجد بهره برد و سپس با استفاده از مساجد تحقق تمدن سازی اسلامی را پیگیری کرد.

سردار سلیمانی جهاد تبیین با محوریت مساجد را موضوع مهمی دیگر عنوان کرد و گفت: برای جهاد تبیین در مساجد باید برای روشنگری نوجوانان و جوانان و مردم با مدیریت علما و روحانیت صورت گیرد.

وی ادامه داد: نوجوانان و جوانان باید برای مردم سالاری اسلامی تربیت شوند و اهداف جامعه را محقق کنند و بسیج وظیفه دارد در کنار علما باشد و برای رشد و اعتلای مساجد باید تلاش کنیم.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار