رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی خواستار شد؛

ضرورت بهره‌گیری دستگاه‌های اجرایی از توان نخبگان برای حل مشکلات

«مجیدی» گفت: حضور تعداد زیادی نخبه علمی، نوآوری، فناوری و صاحب ایده عمدتا جوان در پارک علم و فناوری استان زمینه را برای حل مشکلات و ارائه راه‌حل‌های فناورانه و ابتکاری برای دستگاه‌ها و ارگان‌ها هموار نموده و باید از ظرفیت این نخبگان در استان استفاده کنیم.
کد خبر: ۶۸۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳ - 20August 2024

ضرورت بهره‌گیری دستگاه‌های اجرایی از توان نخبگان برای حل مشکلاتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «محمد حسن مجیدی» رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس مقطع بی‌نظیری در تاریخ کشور و نمایانگر جنبه‌های مختلفی از ایثار و فداکاری در یک جامعه است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش‌ها و مجاهدت‌های شیرمردان سرزمین در طول هشت سال جنگ تحمیلی هستیم، بیان داشت: نظاره‌گر تلاش‌های بی‌وقفه جوانانی هستیم که تمام توان خود را به کار گرفته‌ و همچون رزمندگان دفاع مقدس بر تمام سختی‌ها و تحریم‌ها غلبه کرده‌ و قله‌های موفقیت را با علم و دانش و تخصص خود درنوردیده‌‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی به تشریح رسالت و خدمات پارک پرداخت و گفت: در حال حاضر تعداد زیادی شرکت دانش‌بنیان، خلاق و واحد فناور در پارک علم و فناوری استان فعال هستند که در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند.

مجیدی در ادامه افزود: ‌پارک‌ها، سازمان‌های جدیدالتأسیس هستند که به صاحبان ایده ارائه خدمت می‌دهد و این خدمات شامل حمایت‌های مالی و اعتباری، مشاوره، تأمین فضای استقرار، معافیت‌های مالیاتی و موارد دیگر است.

وی از پارک‌های علم و فناوری به عنوان طلایه‌داران رشد و توسعه پایدار نام برد و تبیین کرد: پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با توجه به اینکه یکی از جوان‌ترین پارک‌های کشور است در این مدت کوتاه توانسته با جذب و حمایت از نخبگان و فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاهی، نقش به‌سزایی در ایجاد اشتغال پایدار ایفا کند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی مطرح کرد: حضور تعداد زیادی نخبه علمی، نوآوری، فناوری و صاحب ایده عمدتا جوان در پارک علم و فناوری استان زمینه را برای حل مشکلات و ارائه راه‌حل‌های فناورانه و ابتکاری برای دستگاه‌ها و ارگان‌ها هموار نموده و باید از ظرفیت این نخبگان در استان استفاده کنیم.

در پایان جلسه مقرر شد؛ به منظور آغاز همکاری، تفاهم‌نامه‌ای میان پارک و علم فناوری و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان منعقد و کارشناسان حوزه‌های مختلف، راه‌های همکاری متقابل را بررسی نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار