مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی تأکید کرد؛

لزوم تبیین صحیح و کامل تاریخ دفاع مقدس برای نسل جوان

سرهنگ «فلاحی» با تأکید بر اینکه باید با معرفی صحیح و کامل تاریخ دفاع مقدس، نسل جوان را با ارزش‌های انقلاب اسلامی آشنا کنیم، گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تلاش است تا این ارزش‌ها را که مایه افتخار و نشان‌دهنده فرهنگ غنی کشورمان است از نسل اول انقلاب به نسل‌های بعد منتقل کند.
کد خبر: ۶۸۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴ - 20August 2024

دبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی به همراه تعدادی از کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند بازید کرد.

سرهنگ «فلاحی» در این بازدید با اشاره به اهمیت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اقدامات دانشگاه بیرجند را در این زمینه ستودنی دانست و اظهار داشت: این اقدامات خوب و مفید در دانشگاه بیرجند قابل تحسین است و تاریخ بیرجند و آموزش عالی باعث افتخار است و توجه به علم و دانش و توجه دادن بزرگان به عامه مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین ضمن قدردانی و تشکر از تلاش‌های دانشگاه بیرجند، ابراز امیدواری کرد که با همت بیشتر، تاریخ ارزشمند ایران اسلامی به نسل جوان معرفی شود و بیان داشت: امیدواریم که این تلاش‌ها ادامه یابد و بتوانیم با معرفی صحیح و کامل تاریخ دفاع مقدس، نسل جوان را با ارزش‌های انقلاب اسلامی آشنا کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی بهره‌گیری از زبان هنر را برای انتقال پیام شهدا بسیار مفید و مؤثر دانست و تبیین کرد: برگزاری جلسات شعر و ادبیات، هنر تئاتر، فیلم‌های سینمایی، انتشار کتاب‌های دفاع مقدس و توزیع آن در بین جوانان از جمله روش‌هایی است که در ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس مؤثر است.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک سازمان هویت‌ساز و انسجام‌بخش است که در همبستگی و پیوند ملی مؤثر است و محصول آن یک کار فرهنگی است، خاطرنشان کرد: این مجموعه در تلاش است تا این ارزش‌ها را که مایه افتخار و نشان‌دهنده فرهنگ غنی کشورمان است از نسل اول انقلاب به نسل‌های بعد منتقل کند.

گفتنی است؛ دانشگاه بیرجند در دوران دفاع مقدس، پنج شهید دانشجو تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است. موزه و مرکز اسناد و مفاخر دانشگاه بیرجند به منظور حفظ میراث و هویت فرهنگی دانشگاه و شهر بیرجند تأسیس شده است. این مرکز در حال حاضر کلیه اسناد گذشته دانشگاه را در خود جای داده و به مرور اسناد مرتبط با شهر بیرجند را نیز گردآوری می‌کند.

این اسناد به صورت متمرکز در دسترس پژوهشگران و سایر علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. همچنین، بخشی از اسناد مکتوب شهر بیرجند توسط همشهریان به این مرکز اهدا شده است. این مرکز با فراهم کردن محیطی استاندارد، از اسناد و اشیای هویتی این منطقه برای استفاده نسل‌های آینده حفاظت می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار