با حضور رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس برگزار شد.

بررسی آخرین وضعیت ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

آخرین وضعیت روند اجرای مرکز فرهنگی دفاع مقدس و مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سرهنگ «طباخی» برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴ - 20August 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ ستاد «سلیم طباخی» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست مشترک با سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: رزمندگان شجاع کهگیلویه و بویراحمد در قبل از جنگ در غائله کردستان که توسط استکبار با پشتیبانی و هدایت مستقیم حزب بعث عراق راه اندازی شد، در چند گروه به کردستان اعزام و نقش آفرینی کردند.
 
سرهنگ طباخی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از سوژه‌های دفاع مقدس است و اگر از زاویه دیگر به این مهم نگاه کنیم می‌تواند به یک فرصت تبدیل شود افزود: باید در تیپ و لشکر‌های مختلف به دنبال سوژه‌هایی که ویژه این استان است، باشیم و به نسل‌های حاضر و آینده معرفی کنیم.
 
رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: یادمان‌های شهدای والامقام گمنام باید ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند که شهید گمنام تعلق گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: ۲ هزارو ۷۰۰ یادمان شهید گمنام در سطح کشور داریم که از این تعداد ۲ هزار و ۳۰۰ یادمان تکمیل و مابقی نیز در دست ساخت است.
 
سرهنگ طباخی با تقدیر از مدیران و همه کسانی که در ساخت پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش کرده اند، ادامه داد: این مرکز از پروژه و طرح خوبی برخوردار است و امید است تا پایان سال آینده تکمیل شود.
 
سرهنگ پاسدار «سلمان خواست خدایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد در طول تاریخ در مقابل هیچ حکومتی سر تعظیم فرود نیاورده است به جز جمهوری اسلامی که آمیخته با نهضت عاشورا است.
 
سرهنگ خواست خدایی افزود: این خطه محل پرورش دلیر مردان و سلحشورانی است که در کنار سایر رزمندگان در مقابل رژیم بعث و استکبار ایستادگی کردند.
 
بررسی آخرین وضعیت ساخت ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش پر رنگ این استان در دفاع مقدس و ثبت آن اشاره کرد و ادامه داد: از فرماندهان دوران دفاع مقدس دعوت کردیم که نقش استان در جنگ تحمیلی را بیان کنند.
 
وی به سوژه یابی در حوزه دفاع مقدس در استان تاکید کرد و ابراز داشت: در استان سوژه‌های نابی وجود دارد، به عنوان مثال لُرکه که یک رجزخوانی حماسی ایرانی است، در عملیات‌های مختلف در دوران دفاع مقدس و در مبارزه با داعش نیز این رجزخوانی باعث تضعیف روحیه دشمن می‌شد و کتابی تحت همین عنوان در دست اقدام است.
 
این مسئول با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به جمعیت کمی که در دوران دفاع مقدس داشت جزو رتبه‌های برتر در زمینه اعزام رزمنده به جبهه‌های جنگ بود، اضافه کرد: استان ۴۳ هزار رزمنده، ۱۲ هزار جانباز، ۳۱۹ آزاده و ۲ هزار شهید والامقام را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
 
سرهنگ خواست خدایی گفت: بیش از ۹۰ درصد از رزمندگان سلحشور استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس در رده‌های خط شکن، تخریب، اطلاعات عملیات و غواصی بودند. 
 
وی خاطرنشان کرد: استان بیش از ۱٠٠ فرمانده گروهان به بالا و همچنین شهدای شاخص ملی مانند شهید «ابراهیم امید بخش»، «حبیب‌الله طیب» «عبدالرسول زرین»، «جواد هرمز پور»، «ستار اورنگ» و «سردار شهابی فر» که شهید زنده و سنبل جبهه مقاومت است را دارد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از یادمان شهدای گمنام در استان ارائه داد و افزود: در استان ۲۶ یادمان داریم که از این تعداد ۲۲ یادمان تکمیل شده است.
 
سرهنگ خواست خدایی با تاکید بر اینکه ۵۱ شهید گمنام در استان است، افزود: تاکنون از هشت مکان پیشنهادی شهید گمنام در استان بازدید شده است که از این تعداد پنج مکان به تأیید رسیده است.
 
این مسئول گزارشی از روند ساخت پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه داد و تصریح کرد: این پروژه در قرارداد فاز اول پیشرفت ۱۰۰ درصد را داشته است و به اتمام رسیده است. 
 
وی گفت: پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با زیربنای ۵ هزار مترمربع در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع در کنار پارک مهرورزی یاسوج در حال احداث است.
 
سرهنگ خواست خدایی افزود: در این مرکز فرهنگی بخش‌های کودک و نوجوان، سالن آمفی تیاتر سالن اسناد و مدارک دفاع مقدس، کتابخانه و گالری درنظر گرفته شده است.
 
بررسی آخرین وضعیت ساخت ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: یادمان‌ها و موزه دفاع مقدس مکان‌های مهمی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و نقش مهمی در انتقال این فرهنگ به نسل جوان دارند.
 
در این نشست موانع و مشکلات موجود در روند ساخت و تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس و مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بررسی قرار گرفت.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار