مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت سپاه شهرستان اردبیل:

تکریم مساجد، مبارزه با صهیونیسم است

حجت‌الاسلام «سید سیاح»با تاکید بر اهمیت و نقش مساجد در تحقق تمدن نوین اسلامی اظهار داشت: تکریم مساجد در واقع مبارزه با صهیونیسم است.
کد خبر: ۶۸۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲ - 20August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل،حجت‌الاسلام «سید محمد سید سیاح» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت سپاه شهرستان اردبیل ظهر امروز (سه شنبه) در دومین آئین تکریم از فعالان مساجد شهرستان اردبیل که با حضور جمعی از اعضای هیأت امنای مساجد شهرستان اردبیل، مسئولین دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های انقلابی، فرماندههان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت و بسیجیان در مسجد امام علی (ع) شهرک کارشناسان اردبیل برگزار شد به تبیین اهمیت و نقش مساجد در تحقق تمدن نوین اسلامی پرداخت و گفت: تکریم مساجد در واقع مبارزه با صهیونیسم است.تکریم مساجد، مبارزه با صهیونیسم استوی به تاریخچه نامگذاری روز جهانی مساجد اشاره کرد و گفت: این روز مهم با تدبیر رهبر معظم انقلاب و مطالبه جمهوری اسلامی ایران در سازمان کنفرانس اسلامی تصویب شده است.
سید سیاح به تحرک خبیثانه صهیونیست‌ها در به آتش کشیدن مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت: این حرکت توسط یهودیان افراطی برای دستیابی به اهداف پنهان و پیدا انجام گرفت که با تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و تصویب روز جهانی مساجد در سازمان کنفرانس اسلامی، کارکرد مساجد در جهان اسلام احیا و به محل اتحاد و انسجام مسلمین تبدیل شد.
وی به تهاجم صهیونیست‌ها و نسل‌کشی آنها در غزه اشاره کرد و گفت: امروز شاهد به شهادت رسیدن مظلومانه ۵۰ هزار فلسطینی که بیش از ۱۵ هزار نفر کودک هستند هستیم و این نسل کشی در سایه سکوت سران کشور‌های اسلامی است در حالیکه ملت‌های مسلمان با تمام وجود با حضور در میادین و خیابان‌ها ضمن محکومیت حملات وحشیانه خواستار برخود دولت‌های اسلامی هستند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت سپاه شهرستان اردبیل مهمترین پیام روز جهانی تکریم مساجد را دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه عنوان کرد و گفت: مساجد بزرگترین پایگاه تعلیم و تربیت و خدمت‌رسانی به مسلمین هستند.
وی از تکریم مساجد به عنوان تکریم ارزش‌های دینی، الهی و عبودیت نام برد و گفت: ترویج اخلاق، تعلیم و تربیت و معنویت از مهمترین کارکرد مساجد در دوران انقلاب اسلامی است
سید سیاح با بیان اینکه انقلاب ما از مساجد آغاز و قوت گرفت گفت: در طول دوران دفاع مقدسی نیز مساجد محل ثبت نام، اجتماع و اعزام رزمندگان اسلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و در مرحله بعد نیز محلی برای پشتیبانی از جبهه بود.
وی با بیان اینکه امروز مساجد مرکز وحدت و انسجام است گفت: اختلاف سلیقه در امور مساجد به ویژه میان هیأت امنا پذیرفتنی نیست و همه امور باید حول محور وحدت مدیریت و اداره شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت سپاه شهرستان اردبیل به ایجاد نخستین پایگاه اجتماعی در اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (س) در جریان مهاجرت از مکه به مدینه اقدام به احداث مسجد به عنوان اولین پایگاه اجتماعی مسلمین کرد تا مردم با حضور در مساجد ضمن انجام فرایض دینی و عبادت به مشارکت‌های اجتماعی پرداخته و مسائل و مشکلات مسلمین حل و فصل شود.
وی به احادیثی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص اهمیت تکریم مساجد اشاره کرد و گفت: از آنجایی که مساجد خانه خدا روی زمین هستند همسایگان مساجد از رسالت و تکلیف سنگین‌تری برخوردار هستند تا با حضور در مساجد تکلیف و دین خود را به نحو احسن ادا کنند.
سید سیاح با بیان اینکه مسجد محل ملاقات پیامبر اکرم (ص) با مردم بود اظهار داشت: طبق روایات پیامبر اکرم (ص) بعد از مراجعت از سفر به اولین محلی که مراجعه می‌کرد مسجد بود تا پس از اقامه دو رکعت نماز به مسائل و مشکلات مسلمانان رسیدگی کند.
وی وظایف هیأت امنای مساجد را یاداور شد و گفت: همه باید تلاش کنند تا با فراهم کردن زمینه‌های تکریم مساجد ضمن حضور حداکثری احاد مردم در مساجد، این مکان مقدس را به محلی برای تربیت و پرورش انسان‌های فرهیخته تبدیل کنند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت سپاه شهرستان اردبیل در پایان سخنان خود به تکالیف اهل نماز و ذکات در مراقبت و نگهداری از مساجد پرداخت و گفت: هر چند تعمیر و بازسازی مساجد مهم است، اما توجه به کارکرد معنوی مساجد و پررونق کردن این اماکن مقدس مهمترین رسالت اهل نماز و ذکات است چراکه مساجد پر رونق علاوه بر افزودن نشاط اجتماعی، کشور را در برابر تهاجمات همه جانبه دشمنان بیمه می‌کند.
وی خواستار پخش اذان از مساجد شد و گفت: پخش اذان از بلندگو‌های مساجد ترویج شعائر اسلام است.
سید سیاح با بیان اینکه اسلام برنامه‌های غنی برای مساجد دارد ویژگی‌های مساجد اسلامی را متذکر شد و گفت: بهترین مساجد مساجدی هستند که علاوه بر انجام شعائر دینی مسائل و مشکلات مردم محله، کوچه و بازار در آن مطرح و حل و فصل شود.
سید سیاح با بیان اینکه مساجد محل سجده و عبادت هستند گفت: باید کاری کنیم تا معارف اسلامی و اهل بیت (ع) در مساجد تشریح و سبک زندگی اسلامی در جامعه رواج یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار