فرمانده کل انتظامی فراجا خبر داد؛

سه میلیون زائر تاکنون برای شرکت در مراسم اربعین شرکت کرده اند

سردار«رادان» از شرکت سه میلیون زائر تاکنون در مراسم اربعین حسینی در عراق از مرزهای کشور خارج شدند که از این تعداد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ایرانی هستند خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۲ - 20August 2024

سه میلیون زائر تاکنون برای شرکت در مراسم اربعین شرکت کرده اندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی فراجا امروز در حاشیه بازدید از روند تردد زائران در مرز بین الملی خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از زائران به کشور بازگشته اند و اکنون یک میلیون ۵۰۰ هزار زائر ایرانی در عراق حضور دارند.

فرمانده کل انتظامی فراجا گفت: سه میلیون زائر تاکنون برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در عراق از مرزهای کشور خارج شدند که از این تعداد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ایرانی هستند.

وی افزود: با توجه به راه اندازی سامانه یکپارچه سجاد پنجره واحد خدمات گذرنامه ای تردد زائران سرعت بیشتری گرفته و زمان عبور هر زائر از گیت‌ها چهار ثانیه است.

فرمانده کل انتظامی فراجا گفت: با توجه به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی زوار اربعین امسال شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای و به تبع کاهش تلفات آن هستیم.

سردار رادان ادامه داد: عمده حوادث جاده ای مربوط به موج بازگشت زوار است چون زائران در مسیر برگشت با خستگی و خواب آلودگی رانندگی می کنند باعث حوادث جاده ای برای خود و دیگران می شوند.

وی گفت: از زائران درخواست داریم هنگام ورود به کشور مدتی را در موکب ها و مکان ها که برای استراحت فراهم شده استراحت کرده و سپس اقدام به بازگشت به شهرها داشته باشند.

فرمانده کل انتظامی فراجا خاطرنشان کرد: اکنون امنیت کامل در تمامی مرزهای اربعینی برقرار است و تاکنون مشکل امنیتی در هیچ یک از مرزها گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه پلیس و نیروهای امنیتی خادم زائران امام حسین(ع) هستند، از آمادگی آن ها برای خدمتگزاری تا پایان بازگشت زوار با همه توان خبر داد.

سردار رادان در ادامه با اشاره به روند صعودی تردد زائران از مرز خسروی، افزود: این مرز بین‌المللی قدیمی‌ترین مرز تردد زوار است و با همت مسئولان استان کرمانشاه شاهد روند افزایشی تردد زوار از این مرز هستیم.

وی افزود: آمار تردد زوار از مرز خسروی در اربعین امسال نسبت به سال گذشته رشد داشته که این امر به واسطه ی ارتقا امکانات و تسهیلات در این مرز است.

سردار احمد رضا رادان فرمانده انتظامی فراجا امروز سه شنبه با حضور در پایانه ی مرزی خسروی- منذریه روند تردد زائران و خدمات رسانی به آن ها را در این مرز بررسی و با زائران گفتگو کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار