استاندار ایلام:

مواکب با همه امکانات از سراسر کشور به میدان اربعین آماده‌اند

«بهرام‌نیا» گفت:همه مواکب با همه امکاناتشان از سراسر کشور به میدان اربعین آماده‌اند و با امکانات خوب و متنوع در خدمت زائران هستند.
کد خبر: ۶۸۶۰۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴ - 21August 2024

مواکب با همه امکانات از سراسر کشور به میدان اربعین آماده‌اند«حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام و رئیس ستاد اربعین استان ایلام در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام اظهار داشت: مرز مهران همچنان در مقایسه با سایر مرز‌های پنج‌گانه کشور از نظر کمیت و کیفت در سطح بالایی بوده و آمار و ارقام گویای این سخن است. 

وی افزود: کل مترددین از مرز مهران از ابتدا تا ۱۵ ماه صفر تا ساعت یک بعد از ظهر امروز ۱ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۷۵۳ نفر بوده که خروجی از مرز مهران ۱ میلیون ۳۳۳ هزار و ۸۸۸ نفر بوده و ورودی به مرز مهران ۵۴۴ هزار ۸۶۵ نفر بوده است و از نظر درصدی اگر رفت و برگشت را محاسبه کنیم ۴۰/۸۴ درصد زیارتشان را انجام و برگشته اند. 

رییس ستاد اربعین استان ایلام ادامه داد: تقریباً تراز جمعیت از نظر میزان رفت و برگشت در حال برابر شدن است و میزان برگشت حتی از رفت ورودی به کشور عراق در حال پیشی گرفتن است به‌طوری که از دیشب تا ساعت یک امروز، ۶۰ هزار ۵۰۱ نفر از مرز خارج و ۶۸ هزار و ۱۴۶ نفر وارد کشور شدند.

وی عنوان کرد: یکی از کار‌های بسیار خوبی که در راستای با وحدت بین مسلمین می‌توان به‌صورت مصداقی به آن اشاره کرد موکبی است که توسط اهل سنت در میدان اربعین ایجاد شده و به زائرین سیدالشهدا خدمت ارائه می‌دهد و این مصداق عملی و واقعی در راستای با وحدت است. 

استاندار ایلام بیان داشت: همه مواکب با همه امکاناتشان از سراسر کشور به میدان اربعین آماده‌اند و با امکانات خوب و متنوع در خدمت زائران هستند.

وی اضافه کرد: همه دستگاه‌ها پای کار آمده اند، زیرساخت‌ها، مه پاش. ها، سایبان‌ها، حمام ایجاد ماشین‌های حمل و نقل عمومی به اندازه نیاز در پایانه شهید رئیسی (برکت) دپو شده است و برای انتقال زائرین آماده شده‌اند. 

استاندار ایلام گفت: پارکینگ اربعین با ظرفیت بیش از ۴۰۰ هزار خودرو در اختیار زائران قرار دارد، مسیر هم با امنیت کامل و روان و با حفاظت توسط پلیس راهور و نیرو‌های امنیتی و انتظامی برقرار است. 

وی عنوان کرد: جا دارد از همه دستگاه‌های زیرساختی نظیر راه و شهرسازی، راهداری، برق و گاز، آبفا، هلال احمر، سپاه و بسیج، نیرو‌های نظامی و انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، خبرنگاران، صدا و سیما، شهرداری ها، دهیاری‌ها و همه دستگاه‌ها و همچنین از مردم عزیز که منازل خود را مامنی تحت بیت الحسین قرار دادند که به زائرین خدمت می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

«بهرام‌نیا» خاطرنشان کرد: همچنین غرفه‌های پاسخ به سوالات شرعی هم انجام گرفته و در خدمت زائرین هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار