مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

روند اجرای پروژه‌های عمرانی و محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس پیگیری می‌شود

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: پروژه مطالعاتی محتواهایی که باید در موزه دفاع مقدس استان در قالب‌های مختلف ارائه شود به پایان رسیده است و تلاش می‌کنیم با طراح و موزه‌ارا، قرارداد منعقد شود تا همزمان با احداث، طراحی هم به انجام برسد و هر دو بخش عمرانی و محتوایی همزمان دنبال شود.
کد خبر: ۶۸۶۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷ - 21August 2024

پروژه‌های عمرانی و محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان همزمان با هم دنبال می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، در مراسمی که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، قرارداد آغاز عملیات اجرایی ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی به امضای سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «علی‌اکبر حسینعلی‌زاده» مدیرعامل شرکت پیمانکاری بتن‌ساز تربت رسید.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: بحمدالله قرارداد عملیات اجرایی ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بعد از تلاش کارشناسان اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و شرکت بتن‌ساز تربت آماده انعقاد است تا ان‌شاءالله عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی افزود: در احداث و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با یک تاخیر تحمیلی ۲ ساله و یک تاخیر چند سال قبل مواجه هستیم. به این دلایل، علیرغم لیاقت‌ها، استعداد و شان خراسان رضوی هنوز موزه این استان احداث نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم با جدیت و حمایت عوامل شرکت بین‌ساز تربت عقب‌ماندگی‌ها قدری جبران گردد تا ان‌شاءالله هرچه زودتر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان افتتاح شود.

این مقام مسئول یادآور شد: ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان که باید از طریق آن لیاقت‌ها، ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های حماسه‌سازان دفاع مقدس استان بیان شود هنوز آماده بهره‌برداری نیست.

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: پروژه مطالعاتی محتوا‌هایی که باید در موزه دفاع مقدس استان در قالب‌های مختلف ارائه شود به پایان رسیده است و تلاش می‌کنیم با طراح و موزه‌ارا، قرارداد منعقد شود تا همزمان با احداث، طراحی هم به انجام برسد و هر دو بخش عمرانی و محتوایی همزمان دنبال شود.

وی ابراز داشت: بحمدالله پیمانکار توانمند، اهل کار، باتجربه و خوش‌نام است، ان‌شاءالله این کار بزرگ به عظمت و حرمت شهیدان به سرانجام برسد.

تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی مایه عزت است

در ادامه این مراسم حسینعلی‌زاده در سخنانی بیان داشت: خدا را بی‌نهایت شاکر هستم که با قبول این پروژه، بخشی از زندگی من به جبهه، شهدا و دفاع مقدس گره خورد.

وی ادامه داد: همه عشق و علاقه من این هست که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی به‌عنوان یادگار، قرار است رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان را در سال‌های دفاع مقدس روایت کند. بزرگ‌مردانی که برای اسلام و انقلاب افتخار آفریدند.

مدیرعامل شرکت بتن‌ساز تربت تأکید کرد: با تمام وجود، اجرای پروژه احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را دنبال می‌کنیم تا ان‌شاالله بخشی از کاستی‌ها جبران شود و هرچه سریع‌تر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به بهره‌برداری برسد.

حسینعلی‌زاده خاطرنشان کرد: امیدواریم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی مجموعه ماندگاری بشود که اگر این مهم محقق شود مایه افتخار، عزت و آبرو خواهد بود. 

وی افزود: از خداوند می‌خواهیم ما را در اجرای این پروژه یاری کند و ثواب آن پشتوانه دنیا و آخرت ما شود.

مدیرعامل شرکت بتن‌ساز تربت بیان داشت: شأن خراسان این است که هرچه زودتر این کار بزرگ به سرانجام برسد تا بتوان حماسه‌سازی‌های ایثارگران، فاتحان خرمشهر، فرماندهان بزرگی همچون شهیدان کاوه، شوشتری، برونسی، صیاد شیرازی، ۱۸ هزار شهید استان و جامعه ایثارگری و پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت را به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار