فرمانده کل ارتش‌ مطرح کرد؛

شکست ترفند شیطانی صهیونیست‌ها برای حذف فلسطین از افکار آزادی‌خواهان جهان

امیر موسوی گفت: جنایات صهیونیست‌ها در غزه موجب شده است، مسئله فلسطین به موضوع اول جهان تبدیل شود.
کد خبر: ۶۸۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶ - 21August 2024

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش صبح امروز (چهارشنبه) در آیین گرامیداشت روز پزشک که در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان ارتش در دفاع مقدس با فداکاری‌های بسیاری که در رسیدگی به مجروحان در ده‌ها عملیات آفندی و پدافندی آن هم در شرایط بسیار سخت جنگی و حتی در زمان بمباران‌های شیمیایی از خود نشان دادند، موجب شد تا بسیاری از مجروحان جنگی بتوانند سلامت خود را بازیابند. 

شکست ترفند شیطانی صهیونیست‌ها برای حذف فلسطین از افکار آزادی‌خواهان جهان

سرلشکر موسوی در ادامه با اشاره به رشادت و ایثار پزشکان در دوران دفاع مقدس بیان داشت: زمان حمله شیمیایی عراق به مریوان یکی از پزشکان اورژانس تیپ ۳ لشکر ۲۸ کرمان ماسک شیمیایی خود را به سربازی داد و خود به سمت ارتفاعات شهر رفت، ولی علیرغم تلاشی که داشت، چون به ارتفاعات نرسید در همین بمباران به شهادت رسید.

فرمانده کل ارتش افزود: ایثار کادر درمان در سال‌های پس از جنگ نیز با خدمات پزشکی و درمانی به مردم عزیزمان آن هم در اقصی نقاط کشور بویژه در مناطق کم برخوردار بار‌ها تکرار شد که نمونه آن ایثارگری کادر پزشکی در دوران فراگیری کرونا است.

سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه کادر پزشکی ارتش بار‌ها مورد تقدیر مردم و بویژه فرمانده معظم کل قوا قرار گرفته، ادامه داد: موضوع بهداشت و درمان فقط یک نیاز اصلی برای حانواده‌ها و جامعه نیست، بلکه ارکان توان و آمادگی رزمی ارتش نیز در گرو فعالیت کادر بهداشت و درمان است؛ لذا تلاش این بخش از ارکان ارتش در ارتقای سلامت کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم، ارزشمند و شایسته است.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان بیمارستان‌های غزه، تصریح کرد: پزشکان غزه متعهدانه برای نجات جان کودکان و مصدومان جنگ در زیر شدید‌ترین بمباران‌های مکرر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند که این اقدام آنها قابل تقدیر است. 

فرمانده کل ارتش عنوان کرد: بیمارستان‌های غزه به دست ارتش رژیم نحس صهیونیستی که از بمب‌ها و مهمات اهدایی آمریکایی‌ها بهره می‌برند، بمباران می‌شوند، اما با این وجود کادر پزشکی این بیمارستان‌ها ایستادند و به کار خود ادامه می‌دهند با وجود اینکه بسیاری از آن‌ها اعضای خانواده خود را بر اثر بمباران‌ها از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه در غزه بیش از ۳۰۰ نفر از کادر پزشکی شهید شدند، بیان داشت: از یک طرف در غزه شاهد اعمال جنایتکارانه‌ این رژیم هستیم و از طرف دیگر با مقاومت مردم در برابر ظلم و ستم آشکار دشمنان بشریت در فلسطین مواجه هستیم؛ بیش از ۷۵ سال است که یک ملت مظلوم و بی‌دفاع در برابر این ظلم آشکار ایستادند و خبیث‌ترین انسان‌نما‌های عالم که اسم هیچ موجودی را نمی‌توان روی آن‌ها گذاشت هر جنایتی را علیه این مردم انجام می‌دهند، اما با این وجود مردم فلسطین هر روز عزم‌شان در برابر جنایات صهیونیست‌ها بیشتر می‌شود.

امیر موسوی گفت: رژیم صهیونیستی تمام ترفند‌های شیطانی را به کار می‌برد تا مسئله فلسطین در دنیا به فراموشی سپرده شود و یا آن را حداقل از افکار آزادی خواهان جهان حذف کنند، اما جنایات آنها در غزه باعث شده مسئله فلسطین به موضوع اول جهان تبدیل شود؛ به نحوی که امروز همه حق طلبان جهان حتی دانشجویان دانشگاه‌های غربی اعتراض خود را نسبت به جنایات این رژیم ابراز می‌کنند.

وی تاکید کرد: مفهوم حقوق بشر که این همه فریادش را زدند و این همه دفاع از حقوق زنان و دفاع از حقوق کودکان را دولت‌های غربی مطرح می‌کنند، فقط برای عوام فریبی عنوان کردند، اما الان تشت رسوایی‌شان فرو افتاده است. ماجرایی که در مدرسه التابعین رخ داد، تمام ادعا‌های دروغین غربی‌ها در دفاع از کودکان و زنان بر همگان مشخص شد.

امیر موسوی گفت: دولت‌های اسلامی و دولت‌هایی که به حق و حق‌خواهی پایبند هستند باید به موضوع جنایات رژیم صهیونیستی وارد شوند.

فرمانده کل ارتش در پایان درباره ظرفیت بسیار بالای فعالیت معاونت بهداشت و درمان ارتش، تصریح کرد: بیمارستان‌های ارتش که در حال ساخت هستند، باید حتما تکمیل شوند و این مطالبات جدی در این حوزه است و از سوی دیگر باید سطح بهداشت و درمان ارتش ارتقا یابد چون ظرفیت‌های بسیار بزرگی در این ‌حوزه وجود دارد.

انتهای پیام/۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار