معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد اسلامی همدان خبر داد؛

افتتاح دبیرخانه روز همدان

«بیات» گفت: دبیرخانه دائمی روز همدان در مجتمع بوعلی‌سینا افتتاح خواهد شد که از این پس برنامه‌های فرهنگی و هنری را در آن دفتر با موضوعات همدان و جشنواره‌هایی مدیریت خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۸۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶ - 21August 2024

افتتاح دبیرخانه روز همدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «مهدی بیات» معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران از برگزاری مراسم روز همدان در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی خبر داد و اظهار داشت: یکم شهریورماه ویژه‌ برنامه‌ای به مناسبت روز همدان در مجتمع آوینی با حضور مهمانان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر سال مراسم روز همدان و بزرگداشت شیخ الرئیس بوعلی سینا و روز پزشک در همدان برگزار می‌شود، افزود: امسال برای نخستین بار در تقویم رسمی کشور روز همدان ثبت شد و به همین مناسبت برنامه‌های درخور و مناسبی در نظر گرفته‌ایم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه در مراسم روز همدان نمایشگاه آثار جشنواره ملی کاریکاتور کودکان جنگ غزه افتتاح خواهد شد، گفت: برای شرکت در این جشنواره فراخوان شد و خوشبختانه هنرمندانی از استان‌های مختلف شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه آئین گشایش این نمایشگاه ساعت ۹ روز (پنج‌شنبه) در مجتمع آوینی خواهد بود افزود: بعد از افتتاح این نمایشگاه، هنرمندان نقاش همدانی مناطق تاریخی و گردشگری همدان را به تصویر می‌کشند و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

بیات با بیان اینکه همایش روز همدان در سالن مجتمع آوینی با سخنرانی دکتر محمود شالویی؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و دکتر قاسم پورحسن؛ دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی و دیگر سخنرانان استانی برگزار خواهد شد عنوان کرد: مراسم پرده خوانی، نقالی و تجلیل از ۱۵ مفاخر استان در این مراسم در برنامه است.

وی با اشاره به اینکه امسال خوشبختانه ثبت جهانی هگمتانه نیز اتفاق افتاده و به این مناسبت در روز همدان برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است، گفت: توزیع بسته‌های فرهنگی در بین شرکت‌کنندگان در مراسم مورد توجه است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه در این مراسم ۱۵ عکس از تاریخ قدیم همدان مربوط به آقای استعدادی؛  هنرمند عکاس پیشکسوت همدان در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت گفت: در این روز دبیرخانه دائمی روز همدان در مجتمع بوعلی‌سینا افتتاح خواهد شد که از این پس برنامه‌های فرهنگی و هنری را در آن دفتر با موضوعات همدان و جشنواره‌هایی مدیریت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها