مراسم تجلیل از خادمان سلامت ایثارگران با عنوان «طبیبِ جان» برگزار شد

مراسم تجلیل از خادمان سلامت ایثارگران با عنوان «طبیبِ جان» به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونت بهداشت و درمان و اداره کل نخبگان و دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر و با حضور وبیناری استان‌ها، روز چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۵ - 21August 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «غلامرضا عباسپور» سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (چهارشنبه) در مراسم تجلیل از خادمان سلامت ایثارگران با عنوان «طبیبِ جان» که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی مقدم نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و سعید اوحدی معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: پزشکانی که در این مراسم حضور دارند جانبازان، آزادگان، رزمندگان دفاع مقدس و یا فرزندان شهدا و همچنین خانواده شهدای پزشکان سلامت هستند که در امور درمان فعالند و بار مسئولیت درمان جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران را بر عهده دارند.

مراسم تجلیل از خادمان سلامت ایثارگران با عنوان «طبیبِ جان» برگزار شد

وی افزود: در بنیاد شهید و امور ایثارگران وظایف خاصی در خصوص جامعه جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز برای جامعه هدف جهت ارائه خدماتی مانند مسکن و اشتغال تعریف شده، اما مهمترین وظیفه ما بحث بهداشت و درمان ایثارگران است که در حال حاضر از خانواده ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که در بنیاد شهید و امور ایثارگران داریم، درمان حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر با بنیاد شهید است.

عباسپور افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار جانباز قطع عضو داریم که بیش از ۴۶۰ نفر از این عزیزان ۲ پا قطع هستند و جانبازان قطع عضو نیاز به درمان‌های تخصصی و خاصی دارند. 

سرپرست معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: باید فعالیت‌ها به صورت مجدد آغاز شود و نظارت بر درمان جامعه هدف به صورت ویژه دنبال شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۷ هزار پزشک در بنیاد شهید و امور ایثارگران داریم که به صورت مستقیم در حال خدمات رسانی به جامعه هدف هستند و همچنین ۹ هزار مرکز درمانی تحت نظر داریم که روزانه حدود ۵۸ هزار نفر، ماهانه ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و سالانه ۲۳ میلیون نفر به این مراکز درمانی سراسر کشور مراجعه می‌کنند.

عباسپور تاکید کرد: در کنار ما پزشکانی خدمت می‌کنند که سال‌هایی از زندگی خود را برای ایثارگران وقف کردند و امیدواریم خداوند ما را در راه خدمت به ایثارگران موفق بدارد، زیرا هدف ما کسب رضایت جامعه ایثارگری است.

همچنین در این مراسم تعدادی از پزشکان به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و خاطرات خود پرداختند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار