مادر شهیدان «تقوی نصرآبادی» دار فانی را وداع گفت

مادر شهیدان والامقام «محمدصاق، حسین و مهدی تقوی نصرآبادی» به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۶۸۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸ - 21August 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حاجیه خانم «بی‌بی رضیه نقیبی نصرآبادی» مادر شهیدان والامقام «محمدصاق، حسین و مهدی تقوی نصرآبادی» به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مادر شهیدان «تقوی نصرآبادی» دار فانی را وداع گفت

مراسم تشییع این بانوی پارسا صبح امروز با حضور مسئولان و قشر‌های مختلف مردم برگزار و پیکر پاکش در جوار فرزندان شهیدش در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد.

به همین منظور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و استاندار در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این بانوی بزرگوار را تسلیت گفتند.

محمّد‌حسین تقوی، ۲۱ آبان ۱۳۳۴ در اصفهان پا به عرصه وجود نهاد. وی ضمن کارکردن به تحصیل در رشته‌ی مهندسی عمران دانشگاه تهران، ادامه داد و در آستانه‌ی پیروزی انقلاب اسلامی فوق لیسانس عمران را از دانشگاه امیرکبیر کسب نمود. محمدحسین در زمان دانشجویی مسافرت‌هایی به لبنان، سوریه و عربستان داشت و در سال ۱۳۵۶ با خانم بتول مهیج ازدواج نمود که حاصل پنج سال زندگی مشترک او فرزندانی به نام «زینب» و «محمّدحسین» است. 

دکتر محمّدحسین تقوی در دوران تحصیل، موفق به کسب مدال طلای المپیاد هم شده بود و مسئولیت‌های متعددی از قبیل‌: مسئول جهاد سازندگی استان یزد، مدیرکل راه و ترابری استان یزد و نهایتا‌ً، مدیرکل راه و ترابری استان ایلام را بر عهده داشت. 

شهید تقوی‌ که به قصد شرکت در مراسم تشییع جنازه برادرانش محمّد‌مهدی و محمّدصادق، به یزد می‌آمد، در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۶۱ در مسیر ایلام – تویسرکان، توسط منافقین کوردل به شهادت رسید و با پیشانی شکافته، به دیدار معبود خویش شتافت.

محمّد‌مهدی تقوی، چهارم فروردین ۱۳۴۴ در محله‌ی شیخداد یزد قدم به عرصه‌ی گیتی نهاد و در شش سالگی از طریق مکتبخانه با کلام وحی آشنا شد. 

او که فرزند پنجم خانواده بود تا سال دوم دبیرستان به تحصیل علم پرداخت و با پیوستن به جمع بسیجیان، آموزش‌های نظامی را در باغ خان یزد فرا گرفت و دو نوبت توفیق حضور در جبهه‌های نبرد را به دست آورد.

شهید تقوی همزمان با شب اربعین حسینی در ۲۳ آذر ۱۳۶۰ در ارتفاعات شیاکو و بر اثر انفجار سنگر، در آتش وصل سوخت و مفقودالجسد شد. 

محمّد‌صادق تقوی، مصادف با سالروز تولد امام جعفر‌صادق (ع) در روز هفتم شهریور ۱۳۴۶ ش. در محله‌ی شیخداد یزد دیده به جهان گشود. 

محمّدصادق که ششمین فرزند خانواده و نوجوانی خوش‌اخلاق و فعّال بود، در هنر خوشنویسی مهارت داشت و به شرکت در نماز جمعه و تشییع جنازه شهدا پایبند بود. 
او به عنوان تک تیرانداز به منطقه شلمچه عزیمت کرد.

پس از مدّتی بر اثر اصابت ترکش به قلب سرشار از ایمانش مجروح شد و در بیمارستان اصفهان بستری شد. 

شهید تقوی پس از انتقال به بیمارستان افشار یزد و طی دوران نقاهت به دلیل مناسب بودن آب و هوا به زادگاه خانوادگی‌اش نصرآباد پیشکوه، عزیمت کرد و سر انجام در ۱۳۶۱/۵/۱۲، به فیض شهادت نائل شد.

تقدیر چنین بود سه برادر محمد مهدی، محمّدحسین و محمّدصادق در یک روز تشییع جنازه و ساکن خلدبرین شوند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها