دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان سپاه خراسان جنوبی:

رویکرد اصلی قرارگاه مهارت‌آموزی توانمندسازی و اشتغال پایدار سربازان وظیفه است

سرهنگ «بخشی» گفت: سربازان جامعه هدف عظیمی از نیروهای مسلح هستند که طرح مهارت‌آموزی با هدف ورود نیروی کار به چرخه تولید کشور هر ساله در مجموعه نیروهای مسلح برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۴ - 21August 2024

رویکرد اصلی قرارگاه مهارت‌آموزی توانمندسازی و اشتغال پایدار سربازان وظیفه استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ «مهدی بخشی» دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: مرحله ارزیابی خبرگی مهارتی کارکنان وظیفه سپاه استان امروز با حضور ۶۳ سرباز در مرکز فنی و حرفه‌ای بیرجند برگزار شد.

وی بیان داشت: در این دوره از مسابقات که پیش مرحله استانی است نيروهای وظیفه سپاه استان در قالب ۹ رشته دیجیتال، سرویس کار خودرو، مکانیک خودرو، برق ساختمان، عکاسی دیجیتال، آشپزی و نانوایی سنتی و غیره در مرکز شماره یک فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند و یک رشته در مرکز برق فنی و حرفه‌ای بیرجند به رقابت پرداختند.

دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه سه نفر برتر از هر رشته به مرحله استانی این مسابقات معرفی و از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند خواهند شد، افزود: هر ساله دوره‌های مهارت‌آموزی ویژه نیرو های وظیفه به همت قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان نیروهای وظیفه نیروهای مسلح، برگزار می‌شود که پس از پایان دوره و خدمت سربازی براساس حرفه‌ای که آموخته شد به آنان تسهیلات برای ورود به بازار کار در راستای حرفه و توانمندی ایجاد شده اعطا می‌شود.

بخشی ادامه داد: این دوره‌ها از بین سربازان ماهر در سطح نیروهای مسلح با همکاری و مشارکت مراکز فنی و حرفه‌ای و مجموعه نیروهای مسلح خراسان جنوبی برای اشتغال بعد از خدمت  برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مهارت‌آموزی نیروهای وظیفه از سال ۱۳۹۶ آغاز شده، گفت: ساليانه حدود یک هزار و ۲۰۰ سرباز در سپاه مهارت‌های اشتغالزایی را فرا می‌گیرند و از این تعداد نزدیک به ۳۰۰ نفر تسهیلات براساس بند ۳ تبصره ۱۸ دولت تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان دریافت کرده و با ایجاد اشتغال پایدار به بازار کار وارد می‌شوند.

دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی مطرح کرد: سربازان جامعه هدف عظیمی از نیروهای مسلح هستند که این طرح مهارت‌آموزی با هدف ورود نیروی کار به چرخه تولید کشور هر ساله در مجموعه نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

بخشی اضافه کرد: این دوره‌ها به صورت متمرکز برای نیروهای وظیفه برای رونق تولید و اشتغالزایی برگزار می‌شود و سرباز پس از معرفی به یگان براساس علاقه شخصی در رشته‌های مهارت‌ آموزی شرکت می کند.

وی خاطرنشان کرد: طول دوره‌ها براساس حرفه‌های انتخابی و دوره متفاوت است و براساس‌ دستورالعمل فنی و حرفه‌ای باید ساعت تعیین شده دوره را سپری کنند تا مدرک دریافت و وارد بازار کار شوند و امروز مسابقات این دوره مهارت‌آموزی از بین برگزیدگان هر دوره در بیرجند برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها