مادر شهیدان تقوی آسمانی شد

حاجیه خانم «بی بی رضیه نقیبی نصرآبادی» مادر شهیدان تقوی به علت کهولت سن دار فانی را وداع و به فرزندان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۶۸۶۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶ - 21August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حاجیه خانم بی بی «رضیه نقیبی نصرآبادی» مادر شهید «محمّدمهدی تقوی»، شهید «محمّدحسین تقوی» و شهید «محمّدصادق تقوی» به علت کهولت سن دار فانی را وداع و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این مادر شهدا صبح امروز در گلزار شهدای خلدبرین یزد تشییع و به خاک سپرده شد. 

شهید «محمّدمهدی تقوی» چهارم فروردین ۱۳۴۴ در محله ی شیخداد یزد قدم به عرصه ی گیتی نهاد.

وی همزمان با شب اربعین حسینی در ۲۳ آذر ۱۳۶۰ در ارتفاعات شیاکو و بر اثر انفجار سنگر، در آتش وصل سوخت و مفقودالجسد گردید. 

شهید «محمّدحسین تقوی» متولد ۲۱ آبان ۱۳۳۴ در اصفهان بود. وی ضمن کارکردن به تحصیل در رشته ی مهندسی عمران دانشگاه تهران، ادامه داد و در آستانه ی پیروزی انقلاب اسلامی فوق لیسانس عمران را از دانشگاه امیرکبیر کسب نمود. 

شهید تقوی مسئولیتهای متعددی از قبیل: مسئول جهاد سازندگی استان یزد، مدیرکل راه و ترابری استان یزد و مدیرکل راه و ترابری استان ایلام را بر عهده داشت. 

شهید تقوی که به قصد شرکت در مراسم تشییع جنازه برادرانش محمّدمهدی و محمّدصادق، به یزد می آمد، در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۶۱ در مسیر ایلام – تویسرکان، توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.

شهید «محمّدصادق تقوی» مصادف با سالروز تولد امام جعفرصادق (ع) در روز هفتم شهریور ۱۳۴۶ ش. در محله ی شیخداد یزد دیده به جهان گشود. 

وی به عنوان تک تیرانداز به منطقه شلمچه عزیمت کرد و پس از مدّتی بر اثر اصابت ترکش به قلب مجروح و سر انجام در ۱۳۶۱/۵/۱۲، به فیض شهادت نائل میگردد.

تقدیر چنین بود سه برادر محمد مهدی، محمّدحسین و محمّدصادق در یک روز تشییع جنازه و ساکن خلدبرین شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار