گردان‌های حزب‌الله:

اگر دولت عراق سفیر آمریکا را ادب نکند، خودمان ادبش می‌کنیم

مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که این گروه هیچ تعهدی برای متوقف کردن عملیات علیه نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در این کشور ندارد.
کد خبر: ۶۸۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵ - 21August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ابوعلی العسکری»، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق به سخنان «استیون هچن» سفیر انگلیس در بغداد درخصوص تشویق به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

اگر دولت عراق سفیر آمریکا را ادب نکند، خودمان ادبش می‌کنیم

العسکری نوشت: دلیل اصلی جنگ نسل‌کشی جمعی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین که تاکنون به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار نفر که اکثرشان کودکان و زنان هستند، منجر شده است، نقش‌آفرینی آمریکا و انگلیس در حمایت سیاسی و نظامی نامحدود از این رژیم است، حضور و مداخله بدخواهانه این دو کشور در امور عراق خطری علیه کشور و اعتقادات ما به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: سفیر انگلیس (استیون هچن) همچنان عنصری نامطلوب در بغداد است.

مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله همچنین تاکید کرد: اگر دولت عراق سفیر آمریکا در بغداد را ادب نکند، ما به شیوه‌های دیگر این کار را انجام خواهیم داد. 

وی در پایان نوشت: ما هیچ تعهدی به متوقف کردن عملیات علیه نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در عراق نداریم و آنچه در جریان دارد، مربوط به توازنات خاص مرحله کنونی است.

منابع عراقی اخیرا تصاویری از سفیر انگلیس منتشر کردند که نشان می‌داد او در نشستی با حضور جوانان عراقی در خارج از مرز‌های این کشور آنها را به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ترغیب می‌کرد.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد در پی اظهارات «استیون هچن» سفیر انگلیس که باعث خدشه‌دار شدن امور امنیتی و سیاسی عراق شد و تصویری سیاه از عراق، دولت این کشور و احزاب عراقی ارائه کرد، یادداشتی اعتراضی به کاردار انگلیس تسلیم شده است.

 عراق اظهارات سفیر انگلیس را «مداخله در امور داخلی» این کشور و «تخطی از مأموریت‌های دیپلماتیک محول‌شده» قلمداد کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار