مسئول کمیته مردمی ستاد قرار گاه اربعین قم خبر داد:

پذیرش و اسکان ۲۴ هزار زائر حسینی در مواکب اربعینی قم

«قربانی کرم» گفت: از زمان آغاز به کار قرارگاه مردمی اربعین تا پایان مردادماه، ۲۴ هزار زائر از ۵ ملیت در ۵۰ موکب این قرارگاه اسکان یافته اند.
کد خبر: ۶۸۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۹ - 21August 2024

پذیرش و اسکان ۲۴ هزار زائر حسینی در مواکب اربعینی قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «مهدی قربانی کرم» مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین قم در گفتگویی اظهار داشت: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، محل اسکان زائران منحصر به یک مکان خاص نیست و مکان‌های مختلفی برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در طول مدت برپایی قرارگاه اربعین به طور شبانه‌روزی در زمینه اسکان و پذیرایی زائران در قم به عنوان عمود اول درخدمت زوار اربعین حسینی خواهیم بود.

قربانی کرم با بیان اینکه زوار اربعین در قرارگاه شاه جمال الدین از خدمات بهداشت و درمان نیز بهره‌مند است، افزود: نیرو‌های بهداشت و درمان از ۲۴ مرداد ماه در قرار گاه برای خدمت رسانی به زائران اربعین مستقر شده اند و در سه شیفت کاری صبح، عصر و شب در خدمت زوار هستند.

وی افزود: مانند هر سال، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) و سایر دستگاه‌ها برای زمینه‌سازی خدمت‌رسانی به زائران اربعین پای کار هستند.

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین قم با بیان این که طی هفت سال گذشته زائران اربعین از اقصی نقاط جهان در قم اسکان یافتند بیان داشت: از زمان آغاز به کار قرارگاه مردمی اربعین تا پایان مرداد، ۲۴ هزار زائر از ۵ ملیت در ۵۰ موکب اسکان یافته اند.

وی افزود: بیشترین فراوانی مربوط به زائران پاکستانی و افغانستانی بوده، همچنین زائرانی از میانمار، آذربایجان، کشور‌های اروپایی، آمریکایی و کشور روسیه نیز در قم اسکان داده شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار