مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران:

استقرار ۶ زائر سرا برای جامعه ایثارگران در مهران

«رحیمی» گفت:در ابتدا در شهرستان مهران ۶ زائر سرا را با ظرفیت روزانه ۴۰۰ نفر اجاره کردیم که مسئول خدمات اسکان‌های ۲۴ ساعته و چند ساعته به خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند در این زائر سرا کلیه امکانات جهت رفاه حال زائران عزیز آماده شده است.
کد خبر: ۶۸۶۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۸ - 22August 2024

استقرار ۶ زائر سرا برای جامعه ایثارگران در مهران«محمد رحیمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در گفتگو با خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۰۰۰ شهید والا مقام استان ایلام و درود به ارواح طیبه تمام شهدای این آب و خاک و امام شهدا و تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با دارا بودن مرز مهران به عنوان پرترددترین مرز بین المللی کشور در اربعین حسینی و به یدک کشیدن لیبل پرافتخار پایتخت خادمی سیدالشهدا و دارا بودن مرز مشترک با کشور عراق مورد توجه است. 

وی ادامه داد: بنیاد شهید ایلام حسب شرایطی که دارد جهت خدمت رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران در این ارتباط از جنبه‌های مختلفی وارد شده و با افتخار در این کنگره ملی اربعین مشارکت جدی دارد.

مدیرکل بنیاد شهید افزود: ما در ابتدا در شهرستان مهران ۶ زائر سرا را با ظرفیت روزانه ۴۰۰ نفر اجاره کردیم که مسئول خدمات اسکان‌های ۲۴ ساعته و چند ساعته به خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند در این زائر سرا کلیه امکانات جهت رفاه حال زائران عزیز آماده شده است.

«محمد رحیمی» بیان کرد: در مرز بین المللی مهران موکب شهدا را داریم که در صفر مرزی قرار دارد به نام «شهید قاسم سلیمانی» مستقر است امکانات بهداشتی و رفاهی و اسکان‌های چند ساعته و تهیه بسته‌های فرهنگی و طرح پویش «شهید من» که زائرین می‌توانند با نصب عکس شهدا بر روی کوله پشتی به نیابت از یک شهید به پیاده روی و زیارت بپردازند. 

وی با اظهار اینکه بنیاد شهید استان ایلام با همکاری خانواده‌های شهدا ۱۶ موکب برپا کرده است افزود: توجه اصلی در این موکب‌ها به مسائل فرهنگی و به ویژه° ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. برگزاری مسابقات فرهنگی، توزیع کتاب‌های شهدا، توزیع بسته‌های فرهنگی، توزیع وصیت نامه‌های شهدا، توزیع چفیه و کلاه‌های لبه دار، توزیع عکس‌های شهدا و روایتگری و سخنرانی و برگزاری نماز جماعت از جمله برنامه‌های فرهنگی استان است.

گفتنی است؛ همه‌ی برنامه‌های موکب‌ها تا ۴ روز بعد از اربعین و بازگشت زوار ادامه دارد. 

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام با اشاره به۳ عدد آمبولانس در مرز مهران مستقر شده است گفت: زائرین عزیز به خصوص جامعه ایثارگری مطلع باشند که دو پزشک پایش سلامت در موکب‌ها جهت رفع نیاز‌های احتمالی مستقر هستند و ضمنا اگر زائرین مشکلات تجهیزاتی مثل؛ ویلچر، واکر یا چرخ دارند بنیاد شهید ایلام در حد توان فراهم کرده است. 

وی ادامه داد: به برکت نظام اسلامی و حمایت سپاه همیشه سبز قامتمان، بیمارستان صحرایی فوق تخصصی دایر شده است و اورژانس و هلال احمر کشور با یک مانور بسیار ارزشمند در مرز مستقر هستند؛ لذا ارگان‌های دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و سپاه تیم پزشکی بسیار قوی در جاده‌های مواصلاتی استان از سمت جنوب منتهی به خوزستان از سمت شمال منتهی به استان کرمانشاه و از سمت شرق کشور منتهی به استان لرستان در تمام مسیر‌ها هندلینگ شده است هم برای امداد‌های جاده‌ای و هم برای امداد‌های مستقر در مرز مهران با جدیت دنبال شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار