رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد؛

افتتاح بیش از ۶۰ پروژه دانشگاه علوم پزشکی همدان در دولت سیزدهم

«مجذوبی» گفت: دستاوردهای دانشگاه در این ۳ سال در حوزه‌های درمان، بهداشت، تحقیقات، آموزشی و دانشجویی بسیار بوده که از آن جمله می‌توان به افتتاح بیش از ۶۰ پروژه در مساحت ۸۵ هزار متر مربع اشاره کرد. 
کد خبر: ۶۸۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸ - 22August 2024

افتتاح بیش از ۶۰ پروژه دانشگاه علوم پزشکی همدان در دولت سیزدهمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، دکتر «محمدمهدی مجذوبی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین گرامیداشت روز پزشک و داروساز ضمن تبریک این مناسبت و روز همدان به عموم مردم استان و جامعه پزشکی اظهار داشت: استان همدان از وجود بیش از ۱۵۰۰ پزشک متخصص و عمومی و ظرفیت‌های مهم و برجسته بهداشتی درمانی برخوردار است.‌

وی افزود: سطح خدمات درمانی در استان به نحوی است که از استان‌های همجوار هم برای دریافت خدمات به استان مراجعه می‌کنند به ویژه در حوزه بیماران قلب و عروق و بیماران سرطانی ظرفیت‌های بالایی داریم که محل رجوع مردم منطقه غرب کشور شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: دستاوردهای دانشگاه در این ۳ سال در حوزه‌های درمان، بهداشت، تحقیقات، آموزشی و دانشجویی بسیار بوده که از آن جمله می‌توان به افتتاح بیش از ۶۰ پروژه در مساحت ۸۵ هزار متر مربع اشاره کرد. 

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ درصد تخت‌های خوابگاهی دولت سیزدهم در این دانشگاه به افتتاح و بهره‌برداری رسیده‌است، عنوان کرد: به لطف خدا و همت همکاران موفق شدیم در این سه سال، نخستین پارک علم و فناوری سلامت و اولین پژوهشگاه سلامت استان را راه‌اندازی کنیم. 

 مجذوبی به راه‌اندازی معاونت بین‌الملل در دانشگاه علوم پزشکی همدان اشاره کرد و افزود: توسعه خدمات رادیوتراپی برای بیماران سرطانی با هزینه‌ای نزدیک به صفر از جمله خدمات ارزشمند حوزه درمان طی ۳ سال گذشته است. 

وی همچنین بیان داشت: توسعه خدمات توانبخشی و دندانپزشکی به ویژه فیزیوتراپی لنف ادم و دندانپزشکی تحت بیهوشی در استان برای اولین بار رقم خورد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: پزشکی، علم مبتنی بر شواهد است بنابراین تلاش کردیم علم نوین و طب ایرانی را در کنار هم پیش ببریم بر این اساس، سلامتکده و دپارتمان طب ایرانی را راه‌اندازی کردیم، همچنین تولید داروهای گیاهی را با نام ابن‌سینا در دانشکده داروسازی و پارک علم و فناوری دنبال کردیم که در حال حاضر در مرحله تجاری‌سازی برند دانشگاه در این حوزه قرار داریم. 

وی یادآور شد: از حدود یک‌سال و نیم گذشته مشغول جمع‌آوری اشیاء و اسناد ارزشمند حوزه سلامت و پزشکی بودیم و در حال حاضر موزه‌ای فاخر که بیانگر اصالت و قدمت علم پزشکی استان است با نام موزه سلامت و پزشکی در منطقه دره مرادبیگ راه‌اندازی شده‌است.

مجذوبی متذکر شد: در حال حاضر ۷۱۰۰ نفر دانشجو و ۵۳۶ نفر عضو هیات‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی همدان مسیر علم‌آموزی و علم‌اندوزی را طی می‌کنند و امید است همه ظرفیت‌های مهم این دانشگاه و موزه سلامت، افق روشنی برای دانشجویان و باعث تقویت گنجینه افتخارات استان باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار