«معرفی کتاب»

«شرح عاشقی»

کتاب «شرح عاشقی» زندگی پژوهی شهید جهانبخش عباس زاده که به نویسندگی «علی محمدی» در سال ۱۴۰۲ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید.
کد خبر: ۶۸۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵ - 22August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «شرح عاشقی» زندگی پژوهی شهید جهانبخش عباس زاده که به نویسندگی «علی محمدی» توسط انتشارات «خط هشت» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.
شهید جهابخش عباس‌زاده از جمله شهدایی است که به تعبیر سردار شهید قاسم سلیمانی قبل از آنکه شهید شود شهید بود. او زندگی سراسر پند‌آموزی دارد. علی محمدی در کتاب شرح عاشقی تلاش کرده با استناد به یادداشت‌های روزانه شهید که حاوی نکات برجسته از حالات معنوی و عارفانه وی است و با انجام مصاحبه با برخی از دوستان و آشنایان و خانواده آن شهید والامقام، او را بیشتر برای ما بشناساند. زندگی و سلوک شهید عباس‌زاده برای اهل معرفت نکته‌های آموزنده فراوانی دارد.

در بخشی از کتاب آمده است:
جهانبخش عباس زاده پیشتاز کار‌های خیر و عام المنفعه بود. او در سال ۱۳۵۹ شمسی، هنگامی که اکثریت مردم محله ائمه آب آشامیدنی لوله کشی شده در خانه‌های خود نداشتند و آب آشامیدنی خود را از دوره گر‌های آبفروش تامین می‌کردند، جهانبخش با درک این مشکل، شخصا از طریق انجمن اسلامی محله آئمه که مسئولیت آن را نیز بر عهده داشت، با اداره آب شهر اردبیل مکاتبه نمود و با تلاش او دو فقره شیر آب آشامیدنی به وسیله اداره آب شهر اردبیل، یکی در کوچه ده متری شهید جانبخش عباس زاده فعلی، و ئیگری در وسط کوچه شهید چمران فعلی محله ائمه نصب گردید که مردم تا دو سال از آن آب‌ها استفاده کردند.
همچنین اگر کسی به چیزی از اقلام سهمیه ای، چون برنج، روغن، شکر و ... نیاز داشت و کتبا از انجمن اسلامی محله درخواست می‌کرد، جهانبخش بدون فوت وقت، پس از انجام بررسی‌های لازم، نامه‌های درخواستی مردم را در اسرع وقت به اداره مربوطه ارجاع می‌داد تا مشکل آنان در کم‌ترین زمان ممکن حل و فصل شود.
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار