فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ:

برپایی مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی یک حرکت تمدنی است

سردار حسن‌زاده گفت: برپایی مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی به یک حرکت تمدنی تبدیل شده که نقطه عطف آن هم تهران است.
کد خبر: ۶۸۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴ - 22August 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ پاسدار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ ومسئول ستاد مردمی جاماندگان اربعین در همایش توجیهی موکب‌داران جاماندگان اربعین حسینی که در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا (س) سپاه تهران بزرگ شد، اظهار کرد: خدمت همه عزیزان و برگزارکنندگان مواکب جاماندگان اربعین حسینی خدا قوت عرض می‌کنم و امیدوار هستیم که امسال هم به مانند سال‌های قبل این اقدام بزرگ به خوبی برگزار شود.

همایش توجیهی جاماندگان اربعین حسینی باحضور موکبداران برگزار شد

سردار حسن‌زاده افزود: حقیقت این است که این اقدام هر سال توسط خود مردم انجام می‌شود و تبدیل به یک حرکت تمدنی شده است که نقطه عطف آن هم تهران است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ بیان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضا کنگره ملی شهدا فرمودند که تهران نماد بسیاری از خصوصیات ملت ایران است؛ از همین جهت باید دقت داشته باشیم تا در این‌گونه مراسمات الگو و نماد مناسبی برای کشور باشیم.

وی گفت: محدوده کل پیاده‌روی هشت قسمت و بلوک‌بندی شده است که هر بلوک یک مسئول دارد که با تمام مسئولان اجرایی و انتظامی در ارتباط است.

سردار حسن‌زاده با اشاره به الزام نکات ایمنی به موکب‌داران گفت: موکب‌داران باید دقت داشته باشند تا تمامی موضوعات ایمنی اعم از کپسول‌های گاز، کابل‌های برق و مسائل امنیتی به درستی انجام شود.

وی با اشاره به اعتماد آحاد مردم به مجموعه هیئت‌های مذهبی افزود: برقراری نظم و امنیت در برگزاری مراسم جاماندگان اربعین بسیار حائز اهمیت است و در استفاده وسایل خطرآفرین مانند چاقو و اجسام تیز و بُرنده در ورودی موکب‌ها، وسایل اشتعال‌زا خودداری شود.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) عنوان کرد: تمام اقدامات ما باید به نوعی روح فرهنگی و معنوی داشته باشد؛ لذا استفاده از تصاویر شهدای جبهه مقاومت و شعار اربعین «کربلا مسیر قدس» به‌صورت ویژه و نمایان استفاده شود.

سردار حسن‌زاده در پایان گفت: تمامی موکب‌دران بلا استثنا در زمان اقامه نماز به مدت ۱۵ دقیقه خدمات‌رسانی را قطع کنید و یا به حداقل برسانید و اذان به صورت زنده پخش و جهت برقراری نماز جماعت اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها