رییس دادگستری قزوین:

۴۰ درصد دعاوی به دلیل بی اطلاعی از قانون است

حجت‌الاسلام «مصطفوی نیا» گفت: ۴۰ درصد دعاوی حقوقی در استان به دلیل بی اطلاعی مردم از مسایل حقوقی است که نیازمند آموزش بیش از پیش به شهروندان هستیم.
کد خبر: ۶۸۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵ - 22August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌الاسلام «علی مصطفوی نیا» رییس کل دادگستری قزوین روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی قزوین اظهار داشت: افزایش اطلاعات حقوقی افراد در هنگام انجام معاملات باعث کاهش مراجعه به دادگستری و جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی در جامعه می شود.

وی اضافه کرد: اگر مردم هنگام خرید ملک، زمین، وسیله نقلیه و غیره از قوانین اطلاع داشته باشند، با آرامش بیشتری به معامله خواهند پرداخت که برای این کار نیاز به همکاری بیشتر رسانه ها و فعالان فرهنگی و مسوولان آموزشی داریم.

حجت‌ الاسلام مصطفوی نیا عنوان کرد: زمانی که آگاهی حقوقی شهروندان افزایش یابد، جامعه از آرامش لبریز می شود و شاهد کاهش دعاوی خواهیم بود و آگاهی جامعه از مسایل و موضوعات حقوقی نقش مهمی در کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی دارد.

این مسوول ادامه داد: از مردم می خواهیم در معاملات بزرگ خود از کارشناسان حقوقی دادگستری مشورت بگیرند تا دچار گرفتاری و مشکلات حقوقی نشوند.

وی افزود: همچنین از مسوولان پزشکی قانونی استان نیز خواهشمندیم تا موضوعات حقوقی این سازمان را برای مردم اطلاع رسانی کنند تا آگاهی مردم در این زمینه افزایش یابد.

رییس کل دادگستری استان قزوین با تقدیر و تشکر از مدیریت پیشین سازمان پزشکی قانونی استان قزوین، خاطرنشان کرد: کمترین آسیب و نقصان را طی سه سال گذشته در خدمات پزشکی قانونی تجربه کردیم و اطمینان داریم که جامعه پزشکی از وجود مدیرکل جدید نیز نهایت استفاده لازم را می برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار