یادداشت/ حمید جهانگیر فیض‌آبادی 

اربعین حسینی فریاد توفنده امت اسلام علیه صهیونیسم

راهپیمایی اربعین صرفاً یک راهپیمایی مذهبی نیست، بلکه باید فریاد یک‌صدای امت واحدهٔ اسلامی علیه استکبار، امپریالیسم، صهیونیزم و نماد سیاست جهان اسلام علیه سکولاریزم باشد. 
کد خبر: ۶۸۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳ - 23August 2024

اربعین حسینی فریاد توفنده امت اسلام علیه صهیونیسمگروه استان‌های دفاع‌پرس‌- «حمید جهانگیر فیض‌آبادی» پیشکسوت دفاع مقدس؛ همایش جهانی و عظیم اربعین، زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت خواهد بود ان‌شاءالله.

در توصیف عظمت، پویایی و شکوه این گردهمایی بین‌المللی همین بس که تمام دشمنان اسلام و شیعه با وحشت و چشمان از حدقه درآمده به این مناظر آخرالزمانی می‌نگرند و از حرص، حقد و کینه دندان‌های کثیف‌شان را به هم می‌فشارند و شیطان‌ و شیطانک‌ها از حسادت ابهت این حادثه بزرگ جریان‌ساز، جیغ‌های بنفش درماندگی سر می‌دهند و ناله‌های‌شان گوش فلک را کر می‌کند.

این خیزش عظیم جهانی بسیار درهم‌کوبنده و تأثیرگذار است و باید انعکاس فریاد مظلومیت، حق‌طلبی و آزادی‌خواهی ملت‌های مسلمانِ دربند و تحت ستم، خصوصاً مردم دردکشیده و داغدار فلسطین و غزه باشد.

باید اصل و اساس این راهپیمایی و خیزش توفنده، اعلام برائت از سردمداران استکبار جهانی باشد و الّا راهپیمایی اربعین به یک حرکت سکولار تبدیل می‌شود که هیچ خطری برای دشمنان اسلام و تشیع در آن احساس نمی‌شود. 

راهپیمایی اربعین صرفاً یک راهپیمایی مذهبی نیست، بلکه باید فریاد یک‌صدای امت واحدهٔ اسلامی علیه استکبار، امپریالیسم، صهیونیزم و نماد سیاست جهان اسلام علیه سکولاریزم باشد. 

باید نیازسنجی کرد که اکنون مسئله اصلی جهان اسلام و تشیع چیست؟ به گفتهٔ فیلسوف شهید استاد مرتضی مطهری اگر همین امروز پیامبر (ص) و امام حسین (ع) تشریف بیاورند، دغدغهٔ اصلی آنها فلسطین است. 
فلسطینی که پارهٔ تن جهان اسلام است. فلسطینی که درگیر غدهٔ سرطانی بدخیم اسرائیل است. 

نکند مثل مبارزین و آزادی‌خواهان تبریز که روز عاشورا توسط روس‌ها اعدام شدند و صدای طبل و سنج عزاداران حسینی از دو خیابان آن طرف‌تر به گوش می‌رسید و لحظه‌به‌لحظه کم نشد که بلندتر هم شد و هیچ خطری متوجه اعدام‌کنندگان نگردید، این راهپیمایی میلیونی هم تأثیری بر رفتار سردمداران جنایتکار رژیم جعلی و غاصب اسرائیل نداشته باشد. 

اگر از جمعیت ۲۸ میلیونی که در راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند، کودکان زیر ۱۶ سال و زنان و کهنسالان بالای ۶۰ سال را جدا کنیم، شش یا هفت میلیون جوان مبارز مسلح برای جنگ با اسرائیل می‌توان آماده کرد. 

در پیاده‌روی اربعینی که که جنگاوران پُرانگیزه‌ای برای جنگ با اسرائیل تربیت نشوند، شمر هم آن‌جا پیاده‌روی می‌کند! 

در راهپیمایی اربعینی که نفوذی‌های انگلیسی، مدعیان دروغین امام زمان (عج)، منحرفین مکاتب جعلی و صاحبان عرفان‌های کاذب، آنجا عرض اندام می‌کنند و علیه اسرائیل و جنایت‌هایش موضعی نمی‌گیرند، دشمن جنایتکار، تشویق به اقدامات ضد بشری و نسل‌کُشی‌های هدفمند بیشتری می‌شود. 

برای تبیین و روشنگری اهداف این نفوذی‌های منحرف، چه اطلاعیه‌های روشنگرانه‌ای توزیع کردید؟ 

عزیزانی که امسال توفیق داشتید و دارید که در این راهپیمایی طوفانی شرکت کرده و می‌کنید، چقدر یاد غربت، مظلومیت و تنهایی حجت‌بن‌الحسن (عج) بودید؟ نذر فرجش چند قدم برداشتید و ملتمسانه ظهورش را طلب کردید؟

چه اقدام مثبت و کاربردی در جهت شناساندن اهداف مهدی فاطمه (س) که ادامه اهداف والای حسین بن علی (ع) و ماهیت واقعی اربعین است، انجام دادید؟ 

چقدر این جملهٔ «یحیی سنوار» را به گوش شرکت‌کنندگان رساندید که «صلح و مذاکره در کار نیست. یا پیروز می‌شویم یا کربلا رخ می‌دهد. والسلام». 

چند نفر در مسیر راهپیمایی اربعین عکس‌های شهیدات حاج قاسم سلیمانی، رئیسی، ابومهندس، اسماعیل هنیه و شهدای غزه را روی کوله‌پشتی چسباندید؟

چند نفر پرچم فلسطین را همراه خود بردید؟ چند جا پرچم آمریکا و اسرائیل را در مسیر راهپیمایی لگدکوب کرده یا به آتش کشیدید؟ چند بار در مسیر راهپیمایی از جنایات اسرائیل سخن گفتید و روشنگری کردید؟

چند جوان ناآگاه را از ظلم و جنایت‌ صهیونیست‌ها آگاه کردید؟ ‌چند جوان مبارز انقلابی برای ایستادن جلوی جرثومهٔ فساد اسرائیل تربیت کردید؟

چقدر محصولات مختلف، عکس، پرچم فلسطین، عکس شهدای فلسطین، لبنان، غزه و حماس را بین نوجوانان و جوانان عراقی و زائران کشورهای دیگر توزیع کردید؟ 

نکند این راهپیمایی عظیم جهانی تبدیل شود به بی‌خطرترین و بی‌فایده‌ترین مناسک جهانی که آمریکا، اسرائیل، معاندین و تکفیری‌ها هیچ حساب جدی روی خروجی آن باز نکرده باشند! 

نکند این راهپیمایی فقط نتیجه‌اش خستگی راه، تاول پا، ماساژ، صرف انواع غذا، شربت، چای و نوحه گوش دادن باشد و بس! تمام فلسفهٔ عظیم نهضت جهانی امام حسین (ع)، تفکر و اندیشهٔ هوشمندانهٔ زائران این بارگاه نورانی در رابطه با اهداف عاشورا است.

نیاید روزی را که تفکر، آگاهی و بصیرت، گمشدهٔ اصلی و شاخصهٔ این حرکت خودجوش و مردمی باشد.

تأثیر ثواب و اجر الهی این مشارکت به‌یادماندنی، بر کسی پوشیده نبوده و نیست و ان‌شاءالله قطعی است. اما اگر این حماسهٔ بی‌بدیل همراه با تفکر و بصیرت باشد، قطعاً پیش خدا و اهل‌بیت اجری مضاعف، بیشتر و کامل‌تر خواهد داشت. 

ان‌شاءالله برای تک‌تک گام‌های اندیشمندانه و لحظه‌لحظه‌های حضور عارفانه و تلاش برای بصیرت‌افزایی در این کنگرهٔ جهانی، پاداش عظیم درک حضور مولا و منجی جهان نصیب رهروان مشّایه و منتظران ظهور گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها