کارگردان بلوچ:

فیلم‌سازان غیربومی چهره‌ای غیرواقعی از بلوچستان ترسیم کرده‌اند

«مرزبان» گفت: در چند دهه اخیر فیلم‌سازان غیربومی بدون شناخت از بلوچستان اقدام به ساخت فیلم در منطقه کرده‌اند که به درستی نتوانسته‌اند بلوچستان را به تصویر بکشند و چهره‌ای خشن و دلسردکننده در اذهان مردم کشور ایجاد کرده‌اند.
کد خبر: ۶۸۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷ - 23August 2024

فیلم‌سازان غیربومی بلوچستان غیرواقعی ترسیم کرده‌اندبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، فیلم کوتاه «زادگاه خورشید» به مناسبت هفته تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی با استقبال پرشور مردم در سینما «شستون» شهرستان سراوان اکران شد.

سینا مرزبان، کارگردان فیلم کوتاه زادگاه خورشید با تأکید بر عزم راسخ سمن‌های هنری و جوانان بومی برای تغییر نگاه سینما به استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: قدرت تأثیرگذاری آثار هنری در عقاید و سبک زندگی زندگی مردم باعث شد به دنبال ساخت «زادگاه خورشید» برویم.

دبیر انجمن مردم نهاد «هنرمندان شهر آفتاب» افزود: زادگاه خورشید برآمده از دل جامعه است و بیانگر آداب و رسوم غنی قوم بلوچ و همچنین دردهایی که در روزمرگی مردم رخ می‌دهد.

مرزبان ادامه داد: در این فیلم کوتاه تمامی دست اندرکاران بومی بوده و اکران آن با استقبال پرشور مردم روبرو شد که نشان دهنده دوستی مردم با هنر و‌ توانمندی هنرمندان این دیار است.

کارگردان «زادگاه خورشید» خاطرنشان کرد: متأسفانه در چند دهه اخیر فیلم‌سازان غیربومی بدون شناخت از منطقه بلوچستان اقدام به ساخت فیلم در منطقه نموده‌اند و به درستی نتوانسته‌اند بلوچستان و جامعه آن را به تصویر بکشند و متاسفانه چهره‌ای خشن و دلسرد کننده در اذهان مردم کشور ایجاد کرده‌اند که با انتقاد و ناراحتی مردم مواجه شده است.

وی در پایان گفت: عزمی جدی برای نشان دادن چهره درست و فرهنگ غنی این دیار داریم و همه تلاشمان را برای دوستی بیشتر مردم ایران با استان سیستان و بلوچستان انجام خواهیم داد.

به گزارش تسنیم، در‌پایان اکران اول عوامل فیلم کوتاه زادگاه خورشید توسط فرماندار و مسئولین شهرستانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها