استاندار کرمانشاه:

مرز خسروی شبانه‌روزی پذیرای زائران اربعین حسینی است

«صحرایی» گفت: زیرساخت‌های مرز خسروی به‌شکل چشم‌گیری بهبود یافته است و این مرز شبانه‌روزی پذیرای زائران اربعین حسینی است.
کد خبر: ۶۸۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ - 23August 2024

مرز خسروی شبانه‌روزی پذیرای زائران اربعین حسینی استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه امروز در نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه که در پایانه مرزی بین‌المللی خسروی با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت شرایط مرز و آمادگی برای مراسم اربعین حسینی مرز خسروی طی یک‌سال گذشته به‌صورت شبانه‌روزی فعال است.

صحرایی با بیان اینکه زیرساخت‌های مرز خسروی به‌شکل چشم‌گیری بهبود یافته است، گفت: مرز خسروی شبانه‌روزی پذیرای زائران اربعین حسینی است.

استاندار کرمانشاه گفت: مرز خسروی پس از بازگشایی برای سومین سال میزبان زائران اربعین حسینی است که زیرساخت‌های آن برای حضور و تردد زوار ارتقا یافته است.

صحرایی تصریح کرد: تمام تلاش مدیران ستاد اربعین استان کرمانشاه بر آن بوده که نهایت سهولت، آرامش برای تردد زائران اربعین ایجاد شود که علاوه بر میزبانی از زوار در مرز خسروی بیش از ۷۰ درصد افرادی که قصد مراجعه به مرز مهران را دارند از محورهای مواصلاتی استان تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان کرمانشاه در اربعین زیرپوشش ترافیکی اربعین قرار دارد تا افراد در نهایت از شهرستان اسلام‌آبادغرب راهی مرزهای خسروی و مهران شوند و سالانه استان کرمانشاه پذیرایی تردد میلیونی زائران است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در مرز منذریه عراق زائران طی سال گذشته با مشکلاتی مواجه بودند، افزود: با توجه به تجربیات سال گذشته توافقات خوبی با استاندار دیالی و عتبه مقدس انجام گرفت امسال شاهد تردد روان زائران و افزایش رضایت‌مندی هستیم.

صحرایی عنوان کرد: هم‌اکنون در مرز منذریه عراق اتوبوس‌، خودروهای شخصی و ون آماده انتقال زائران اربعین حسینی به شهرهای زیارتی عراق است و در این مسیر مواکب متعددی برای پذیرایی از زوار ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: مجموع اقدامات صورت‌گرفته سبب شده وضعیت و شرایط مرزی خسروی به‌گونه‌ای باشد که رضایت‌مندی زائران را کسب کند و شاهد افزایش تردد زوار از این مرز باشیم.

استاندار کرمانشاه با بیان بر اساس توصیه ستاد اربعین زائران از خودروهای شخصی برای تردد استفاده می‌کنند، افزود: در همین راستا ۲۷۰ هکتار پارکینگ برای زائران اربعین در قصرشیرین و خسروی در نظر گرفته شده که فاصله کمی تا پایانه مرزی دارند.

صحرایی خاطرنشان کرد: ۱۷ شهر استان کرمانشاه در مسیر تردد زائران اربعین قرار دارد که ۳۰۰ موکب مردمی به‌همراه مواکب دستگاه‌های مختلف را برای پذیرایی و اسکان زائران در نظر گرفته‌ایم‌ تا تردد زائران را تسهیل کنند.

وی عنوان کرد: اربعین حسینی موجب بهبود و توسعه زیرساخت‌های استان کرمانشاه شده به‌گونه‌ای که سال گذشته ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان بهسازی شدند و ۱۳ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح شده و امیدواریم تا پایان سال تمام نقاط حادثه‌خیز رفع شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به راه‌آهن کرمانشاه به خسروی اضافه کرد: با اجازه مقام معظم رهبری راه‌آهن کرمانشاه به خسروی طی سه سال آینده ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دریافت می‌کند تا این خط ریلی تا مرز خسروی فعال شود که شرق و غرب کشور و همچنین تا دریای مدیترانه به یکدیگر متصل می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها