خطیب نماز جمعه قزوین:

اربعین حرکت به سوی اسلام ناب، عقلانیت و معنویت است

حجت‌الاسلام «موسوی» در خطبه های نماز جمعه قزوین گفت: اربعین حرکت به سوی اسلام ناب، اسلام مقاومت، اسلام عقلانیت، اسلام معنویت، اسلام امنیت و عدالت و اسلام جوانمردی است.
کد خبر: ۶۸۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶ - 23August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین «سید اسماعیل موسوی» مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین در خطبه ‌های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود با سفارش و توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: قرآن کریم می فرماید هرکسی که به شعائر الهی تعظیم، اکرام و احترام بگذارد و آن را بزرگ بدارد این نشانه تقوای قلوب است.

مکتب امام حسین (ع) یکی از بزرگترین شعائر الهی است

وی افزود: یکی از شعائر الهی، شعائر حسینی و عزاداری برای حضرت سیدالشهدا علیه السلام است. مکتب امام حسین (ع) یکی از بزرگترین شعائر الهی است.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین تصریح کرد: جناب جابر بن عبدالله انصاری در روز اربعین همراه با عطیه به زیارت مزار ابا عبدالله الحسین علیه السلام آمد. عطیه می‌گوید من شنیدم جابر گفت “ای شهدای کربلا ما هم با شما شریک هستیم”. عطیه می‌گوید من از این سخن تعجب کردم زیرا ما که شمشیر نزدیم، سختی نکشیدیم و زخمی نخوریم چگونه با آنان شریک هستیم؟. جابربن عبدالله انصاری در پاسخ فرمود “عطیه من از پیغمبر خدا شنیدم که فرمود اگر کسی یک قومی را دوست داشته باشد با همان قوم محشور می شود و اگر کسی عمل قومی را دوست داشته باشد خداوند تبارک و تعالی او را در عمل آن قوم شریک می کند.”

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم همه ما هم در ثواب شهدای کربلا سهیم باشیم. اگر در مسیر شهدای کربلا و در راه امام حسین (ع) قدم برداریم قطعا با آنها شریک خواهیم بود. امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق استقامت در راه ابا عبدالله الحسین علیه السلام را عنایت بفرماید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی عنوان کرد: الحمدالله چندین سالی است که راهپیمایی اربعین ابا عبدالله الحسین (ع) با شور و نشاط و عظمت ویژه‌ای برگزار می شود و این نعمتی است که هر روز باید بابت برخورداری از این موهبت الهی، سجده شکر به جای آوریم.

اربعین یک رسانه بین المللی منحصر به فرد برای جهانی سازی مکتب حسینی است

وی ادامه داد: اربعین یک حرکت جمعی به سوی امام و حجت خداست، اربعین یک رسانه بین المللی منحصر به فرد برای جهانی سازی مکتب حسینی است. اربعین حرکت به سوی اسلام ناب، اسلام مقاومت، اسلام عقلانیت، اسلام معنویت، اسلام امنیت و عدالت و اسلام جوانمردی است.

این مسئول تاکید کرد: حرکت اربعین یک راهپیمایی بزرگ علیه جریان شرک و نفاق و جاهلیت مدرن بوده و اربعین تجلی أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرین و تجلی اشداء علی الکفار است.

وی بیان کرد: امروزه ظرفیت و کارکردهای عظیم اربعین ابا عبدالله الحسین علیه السلام برای اندیشمندان و رسانه های غربی قابل پوشش نیست و اینها را به خود جلب کرده و دارای پیامدهای قدرتی، هویتی و اتحاد فراوان است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: مراسم اربعین حسینی فقط به شیعیان اختصاص ندارد بلکه شما می بینید در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی حتی سنی‌ها، یهودی‌ها، مسیحی‌ها و از فرقه های گوناگون شرکت دارند و این نشانگر آن است که شرکت کنندگان، امام حسین (ع) را به عنوان سمبل آزادی و عدالت و به عنوان یک شخصیت جهان شمول می دانند.

راهپیمایی اربعین باعث آشنایی افکار بین المللی با ماهیت ظلم ستیزی مکتب حسینی است

وی اظهار کرد: مکتب حسینی از قابلیت و قدرت بسیج بالایی برخوردار است که مشابه آن در جهان وجود ندارد. این حضور باعث آشنایی افکار بین المللی با ماهیت ظلم ستیزی مکتب حسینی است.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین افزود: با وجود درگیری دولت عراق با تروریسم داعش اما دولت با بسیج مردمی و حشدالشعبی اش توانسته است که امنیت کامل بیش از ۲۰ میلیون زائر را تامین کند و این به منزله آن است که دولت و ملت عراق نیاز به قیّم و پایگاه های آمریکایی و حضور نظامیان خارجی ندارد و جایی که پای نظامیان خارجی و آمریکایی بدان باز می شود ناامنی آنجا را فرا می گیرد. دولت و ملت عراق می توانند امنیت کامل کشور خود را برقرار کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم اربعین حسینی هرسال با حرارت و شور و شعور و معرفت و شکوه باعظمت برگزار شود و همه ما باید همانند امام صادق علیه السلام برای زائران امام حسین (ع) دعا کنیم که همه آنان به صحت و سلامت بروند و بازگردند. همه ما هم دعا می کنیم که این مراسم باعظمت اربعین و راهپیمایی حسینی با عظمت و صحت و سلامتی برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی دولت وفاق ملی گفت: این رای اعتماد کامل و نادیده گرفتن و اغماض از برخی نقدهای جدی به چند تن از وزرای پیشنهادی حکایت از روحیه تعاملی مجلس انقلابی است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: رای زیر ۲۰۰ نفر بعضی از وزرای پیشنهادی دارای پیامد و پیام مهمی هم برای دولت و هم به وزرا است که باید نقاط ضعف خود را رفع کنند و کنار بگذارند.

اعضای دولت موظف هستند با روحیه جهادی و انقلابی راه شهید رئیسی را ادامه دهند

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین عنوان کرد: اعضای دولت موظف هستند با روحیه جهادی و انقلابی راه شهید رئیسی را ادامه دهند، راه این شهید بزرگوار باید با قوت تداوم پیدا کند لذا در این مسیر باید نقاط قوت دولت شهید رئیسی را اخذ کرده و نقاط ضعف آن را جبران و برطرف کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دولت سیزدهم فرمودند من علاوه بر اینکه از این دولت حمایت می کنم بلکه تمجید هم می کنم همچنین با تمسک به بیانات رهبر انقلاب که بیش از ۲۰ ویژگی برای شهید رئیسی بیان کردند عنوان می‌دارم که مطالبه جدی جبهه انقلاب اسلامی از دولت چهاردهم تداوم راه شهید رئیسی است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: اگر کسی خدمات مجاهدانه و مخلصانه و صادقانه شهید رئیسی را با رفتار، گفتار و کردار خود نادیده بگیرد و معتقد به توقف این مسیر پرافتخار، با اقتدار و پرعزت باشد به انقلاب و نظام اسلامی و مردم و مکتب سردار سلیمانی و خون شهدا خیانت کرده است.

وی تاکید کرد: جبهه انقلاب اسلامی، مومنین، متدینین، نیروهای مذهبی و انقلابی و امت حزب الله اهل تعامل و حمایت و پشتیبانی از دولت است اما اهل کوتاه آمدن از آرمان ها، ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی و راه شهدا نیست.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین بیان کرد: انشاالله دولت چهاردهم به این اصول و ارزش ها و راه شهدا همانگونه که تا به امروز عمل کرده‌اند، پایبند باشند. مواضع مقتدرانه ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر پزشکیان در حمایت از جبهه مقاومت جای تقدیر و تشکر دارد و انشاالله همین مسیر ادامه پیدا کند.

“ما می توانیم” باید شعار دولت وفاق ملی باشد

وی اظهار کرد: شعار دولت وفاق ملی از این به بعد باید شعار “ما می توانیم” باشد. نمی توانیم، نگذاشتند و نمی‌شود باید کنار گذاشته شود و خدمت بی منت سرلوحه دولت چهاردهم قرار بگیرد، ضمن اینکه همه ما هم باید کمک کنیم و دست به دست یکدیگر داده و قوای سه گانه مقننه، قضائیه و مجریه و همه امت حزب الله باید برای پیروزی دولت و موفقیت و پیشرفت انقلاب اسلامی کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان با تسلیت به مناسبت رحلت عالم ربانی، مجاهد مخلص و باصفا امام جمعه مردمی، دلسوز، پیگیر، مطالبه گر و دغدغه مند شهر الموت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حسینی به مردم شهیدپور استان قزوین و به ویژه مردم ولایت مدار خطه الموت گفت: حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیش از ۴۳ سال در نهاد نماز جمعه خدمت کردند. امیدواریم خداوند تبارک و تعالی روح این سید جلیل القدر را با اولیا و انبیاء و اهل بیت عصمت و طهارت و اجداد طاهرینش محشور بفرماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار