امام جمعه قم:

صیانت از سنت فراملّی پیاده‌روی اربعین نیازمند گسترش همکاری ملت‌های ایران و عراق است

آیت الله «سعیدی» گفت: راه‌پیمایی اربعین یک سنت مذهبی و فراملی است و راه صیانت از آن، گسترش همکاری ملت‌های ایران و عراق و برپایی موکب‌های مشترک می‌باشد.
کد خبر: ۶۸۶۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶ - 23August 2024

صیانت از سنت فراملّی پیاده‌روی اربعین نیازمند گسترش همکاری ملت‌های ایران و عراق استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت الله «سیدمحمد سعیدی» امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس، اظهار داشت: روایتی از امام صادق داریم که راهپیمایان اربعین برای هر گامی که برای زیارت حضرت سیدالشهدا (ع) بر می‌دارند، اجر و برکات زیادی دریافت می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حرم بانوی کرامت عنوان کرد: راهپیمایی اربعین رفته رفته با گذشت زمان و با حضور ملیت‌های مختلف به یک رویداد اجتماعی بزرگ و رزمایش فرا ملی و مذهبی تبدیل شده است.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: راه صیانت از پیاده روی اربعین به عنوان یک دستاورد حسینی، تأمین امنیت در راهپیمایی اربعین، مشخص کردن سهمیه برای مدیریت زائران، آشنا کردن زائران ایرانی با فرهنگ عراقی‌ها در اربعین و بالعکس، یاری جستن از میانجی‌های فرهنگی برای برگزاری مراسم‌ها، همکاری ایران و عراق برای برپایی مواکب مشترک و اجتناب از خدشه دار کردن وحدت ملت‌های ایران عراق، است.

امام جمعه قم گفت: حماسه عاشورا در نیم روز اتفاق افتاد ولی این اربعین بود که با مدیریت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) جاودانه شدطی این هفته با اهداف، برنامه‌ها و فعالیت‌های دولت هر زمان آشنا می‌شویم.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت افزود: امسال در این هفته یاد و خاطره شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان را در ذهن داریم و خدمات این عزیزان خستگی ناپذیر را گرامی می‌داریم.

آیت الله سعیدی گفت: نامگذاری این هفته از هشتم شهریورماه سال ۱۳۶۰ صورت گرفته که دو یار دیرین و مبارز نستوه انقلاب یعنی شهید رجایی و شهید باهنر که هر دو نمونه‌ای از دولت مردان مردمی بودند به دست منافقان کینه توز به شهادت رسیدند.

عضو مجلس خبرگزاری رهبری با ابراز امیدواری نسبت به اینکه دولت چهاردهم بتواند راه شهید آیت الله رئیسی را با صلابت و جهادی ادامه دهد، ابراز کرد: مراسم پیاده روی اربعین یک سنت مذهبی است و برای آن خیرات و برکاتی فراوانی ذکر شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ مردادماه مصادف با روز مسجد و به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی در ۱۹۶۹ میلادی بود که این روز با ابتکار جمهوری اسلامی نامگذاری شد، گفت: روز مسجد اساساً روز انقلابی است و مسجد از هسته مقاومت، مقاومت نظامی، امنیتی و مقاومت فرهنگی تشکیل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: با نهضت امام خمینی (ره) مسجد کارایی خود را مجدد به دست آورد ولی بازهم باید از کارکرد مسجد صیانت کرد و دشمن نیز به دنبال این است تا وحدت مسلمانان را خدشه دار کرده و آنها را از مسجد دور کند.

وی عنوان کرد: شیوه کار بصیرت و هدایت فرهنگی را باید در مسجد آموخت و کسانی که اظهار می‌کند، مسجد محل اقامت نماز است، اینها همان جدا انگار‌های دین از سیاست هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار