بهره‌برداری از ۴۵ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی یزد در هفته دولت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از بهره‌برداری ۴۵ پروژه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی یزد در هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۷ - 23August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «سیدمحمد رستگاری» مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد اظهار داشت: طرح‌های قابل‌افتتاح در این هفته شامل پروژه‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی است که در شهرستان‌های یزد، اردکان، ابرکوه، میبد اشکذر، تفت، خاتم، بهاباد و بافق به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد اضافه کرد: طرح‌های گردشگری آماده افتتاح شامل هتل، سفره‌خانه سنتی، مجتمع گردشگری، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم گردی و دفتر خدمات مسافرتی است که با بهره‌برداری و تکمیل این طرح‌ها درمجموع زمینه اشتغال مستقیم ۲۸۲ نفر فراهم خواهد شد.

رستگاری اظهار داشت: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها بالغ‌بر ۹۳۸۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در خصوص پروژه‌های میراث‌فرهنگی گفت: بهره‌برداری از پروژه‌های مرمتی چاپارخانه و برج خواجه نعمت عقدا، مرمت ساقه گنبد مسجد امیرچقماق، حوض ملتکیه چهار منار، خانه نواب و قبرستان تاریخی جوی هرهر در هفته دولت امسال انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: راه‌اندازی یک کارگاه زیلوبافی در روستای نصرآباد تفت و طرح ایجاد و توسعه کارگاه سفالینه و کاشی سنتی در روستای فهرج از پروژه‌های صنایع‌دستی در هفته دولت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار