معاونت خواهران بسیج دانش آموزی سپاه کربلا:

حضرت زینب (س) الگوی برتر جهاد تبیین است

«ابراهیمی» گفت: حضرت زینب (س) الگوی برتر جهاد تبیین برای زنان متدین است.
کد خبر: ۶۸۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱ - 23August 2024

حضرت زینب (س) الگوی برتر جهاد تبیین است«زهرا ابراهیمی» معاونت خواهران بسیج دانش آموزی سپاه کربلا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مازندران، با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و تبیین بلیغ در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضرت زینب (س) الگوی برتر جهاد تبیین برای زنان متدین است.

وی با اشاره به نقش جهاد روایت و تبیین در زندگی حضرت زینب (س) افزود: روایت حضرت زینب (س) از روایت عاشورا باعث شد که عاشورا در تاریخ ماندگار شود. 

ابراهیمی ادامه داد جهاد تبیین نقش بزرگی در پیام رسانی واقعه عاشورا داشته است و اگر حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند و باید درس بزرگ جهاد تبیین را حضرت زینب (س) بیاموزیم.

این مسئول تصریح کرد: امروز زنان و دختران و جوانان و مومنین ضمن بررسی و کنکاش در ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) این بانوی بزرگ اسلام را الگوی جهاد تبیین در عرصه انقلاب اسلامی قرار داده و دستاورد‌ها و حقایق نظام را روایت کنیم و نگذاریم دشمنان روایت دشمنان از انقلاب بر روایت ما غلبه کند.

معاونت خواهران بسیج دانش آموزی سپاه کربلا بیان کرد: حضرت زینب (س) با روایت خود کاری کرد که بعد از هزار و ۴۰۰ سال، واقعه عاشورا ماندگار شود و امروز اثر جهاد تبیین و روایت را در مهد ظلم و کفر در آمریکا و انگلیس شاهد هستیم.

نقش جهاد تبیین در عرصه تعلیم و تربیت

وی با اشاره به نقش جهاد تبیین در عرصه تعلیم و تربیت گفت: باید شخصیت حضرت زینب (س) در موکب‌های جاماندگان اربعین در بین جوانان و نوجوانان سرلوحه کارشان قرار گیرد و ویژگی‌های شخصیت الهی و متعالی حضرت زینب (س) را به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم و رسالت حضرت زینب (س) را در انتقال صحیح مفاهیم عاشورا و کربلا به فرزندان امروز بیاموزیم. 

این مسئول ادامه داد: حضرت زینب (س) انتقال درست واقعه عاشورا را اولویت اول قرار داد و در کنارش عزاداری هم داشت و ما باید زینب‌های زمان خود را از دفاع مقدس و دفاع از حرم و جبهه مقاومت در غزه و فلسطین به جوانان و نوجوانان بشناسانیم.

وی توزیع زندگی‌نامه و روایت عاشورا در موکب‌های جاماندگان اربعین را یکی از راه‌های آشنایی جوانان و نوجوانان با سبک و سیره زندگی این بانوی عاشورایی برشمرد و بر ضرورت انتقال واقعه کربلا و درس آموزی از علم و سخنوری و رسالت حضرت زینب (س) تأکید کرد.

ابراهیمی تبیین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های نظام و انقلاب را در خنثی سازی فتنه‌های رسانه‌های معاند که در پی ناامیدی جوانان هستند موثر برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار