حماس:

مسئول سازمان ملل، به زبان رژیم صهیونیستی بدل شده است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از حمایت‌های هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که این مسئول غربی، همان روایت صهیونیست‌ها را از جنگ غزه نقل می‌کند.
کد خبر: ۶۸۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴ - 23August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس امروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای از جانبداری «تور وینسلند» هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد در روند صلح خاورمیانه از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و گفت که اظهارات وی در جریان سخنرانی در شورای امنیت به سود این رژیم بوده است.

مسئول سازمان ملل، به زبان رژیم صهیونیستی بدل شده است

حماس با با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: متاسفانه آقای وینسلند از همان زبان و لحنی استفاده کرده که رژیم صهیونیستی به کار می‌برد و این اظهارات در نقض آشکار حقوق بین‌الملل است و حتی مواضع سازمان ملل را نیز زیر پا می‌گذارد.

خبرگزاری صفا به نقل از مقاومت حماس گزارش داد، این مقام سازمان ملل همان روایتی را نقل می‌کند که صهیونیست‌ها برای توجیه تجاوز خود به غزه آن را نقل کرده‌اند؛ به ویژه اینکه در خصوص مراکز و ساختمان‌های غیرنظامی و مقر‌های سازمان ملل، وینسلنس مدعی شده است که از این مناطق برای اهداف نظامی استفاده شده ولی در این زمینه هیچ گونه دلیل و برهانی ارائه نکرده است.

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه پایانی ندارد
رژیم اسرائیل، چندی پیش، مدرسه صلاح‌الدین یکی از مدارس سازمان ملل در غرب شهر غزه را که ده‌ها آواره فلسطینی در آن اسکان داشتند، هدف حمله قرار داد. در پی این حمله، چند غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیدند و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

بر خلاف اظهارات وینسلند، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی چندی پیش در واکنش به این حمله، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به این حمله نوشت: «امروز گزارش‌هایی از یک حمله هولناک دیگر به یکی از مدارس ما در شهر غزه منتشر شد.

گزارش‌هایی از کشته و زخمی شدن کودکان وجود دارد و برخی از کودکان تا سر حد مرگ در آتش سوخته‌اند.»

فیلیپ لازارینی اضافه کرد: «غزه دیگر جای کودکان نیست. آنها اولین قربانیان این جنگ بی‌رحمانه هستند. نمی‌توانیم اجازه دهیم چیز‌های غیرقابل تحمل به یک قاعده تبدیل شوند.» او در پایان گفت که خیلی پیشتر از اینها باید آتش‌بس در نوار غزه برقرار می‌شد.

مسئول سازمان ملل، توجیه‌کننده جنایات اسرائیل است

حماس با بیان این روایت اسرائیل است که بار‌ها از آن را نقل کرده است، تصریح کرد: وینسلند با این اظهارات فقط بهانه‌ای به اسرائیل داده است تا به بمباران و کشتار غیرنظامیان ادامه دهد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاکید کرد: یک بار دیگر وینسلند ضمن نقل روایت صهیونیست‌ها مدعی شده است که کشتار مردم و تخریب منازل مردم فلسطین در راستای تعقیب نیرو‌های مقاومت است، اما فراموش کرده که بیش از ۲۰ هزار فلسطینی در سال‌های گذشته به شهادت رسیدند آن هم بدون هیچ توجیهی و فقط به خاطر اینکه فلسطینی بودند و در میهن خود زندگی کردند.

 حماس با بیان اینکه وینسلند در سخنان خود مقاومت فلسطین را تروریسم خطاب کرده است، تاکید کرد: این اسرائیل است که تروریسم حکومتی را اعمال می‌کند و شهرک‌نشینان آن با حمایت ارتش و وزرای کابینه دست به چنین جنایاتی می‌زنند.

به گفته مقاومت فلسطین، این مقام سازمان ملل به مشکلات اسرای صهیونیست پرداخت، ولی در عین حال فراموش کرد که هزاران فلسطینی از جمله زنان و کودکان دهه‌هاست که در شرایطی زندگی می‌کنند که انسانی نیست؛ به ویژه پس از هفتم اکتبر و عملیات طوفان الاقصی.

حماس با بیان اینکه وینسلند مانند رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را در نوار غزه از بین ببرد؛ در پایان خاطرنشان کرد: اینها فقط بخشی از مغالطه‌هایی است که در اظهارات این مقام سازمان ملل می‌بینیم. ما از وی می‌خواهیم که دست از این مغالطه‌ها بردارد و به وظیفه‌ای که به او محول شده است به عنوان یک میانجی بین‌المللی عمل کند.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار