رونمایی از تور‌های زیارت مجازی به مناسبت اربعین

در مراسمی با حضور رییس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد، شهردار، معاونین شهردار و دیگر مسئولین از تور‌های زیارت مجازی رونمایی شد.
کد خبر: ۶۸۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ - 24August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، در مراسمی با حضور رییس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر یزد، شهردار، معاونین شهردار و دیگر مسئولین از تور‌های زیارت مجازی رونمایی شد. این تور‌ها که توسط مدیریت گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد تولید شده‌اند، به کاربران این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به حضور فیزیکی، به زیارت مکان‌های مقدس بپردازند. 

تور‌های واقعیت مجازی در حوزه گردشگری قابلیت‌های متعددی دارند. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده ازعینک‌های هوشمند به مکان‌هایی که به دلایل مختلف امکان حضور فیزیکی افراد در آنها فراهم نیست به خصوص معلولین جسمی حرکتی حضور پیدا کرده و زیارت نمایند.

از ویژگی‌های بارز این تور‌ها می‌توان به حرکت در فضای ۳۶۰ درجه، استفاده از حالت‌های روز یا شب، و بهره‌گیری از داده‌ها به صورت متن، تصویر، صدا و حتی فیلم‌های ۳۶۰ درجه میتوان اشاره کرد. این قابلیت‌ها به کاربران کمک می‌کند تا حس حضور واقعی در مکان‌های زیارتی را تجربه کنند.

در این برنامه، سازمان موفق به تولید و ساخت سه مکان مذهبی شامل حرم امیرالمؤمنین علی (ع)، حرم امام حسین (ع)، و حرم حضرت ابوالفضل (ع) شده است. این تور‌ها در مدت زمان سه ماه و به صورت ۳۶۰ درجه تولید شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار