معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان:

خدمات هلال احمر تا ورود آخرین زائر در مرزها ادامه دارد

نجفی گفت: در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه ۲۴ پایگاه امداد و نجات، ۱۵ پست موقت و ۲ قرارگاه عملیاتی امدادونجات در ۲ مرز شلمچه و چذابه با ۸۰۰ امدادگر و نجاتگر آماده خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله حسین (ع) هستند.
کد خبر: ۶۸۶۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲ - 24August 2024

خدمات هلال احمر تا ورود آخرین زائر در مرزها ادامه داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، «امیرعباس نجفی» معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان امروز در مرز چذابه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۵ هزار و ۵۰۰ زائر حسینی از آغاز طرح امداد و نجات اربعین حسینی تاکنون در مرزهای شلمچه و چذابه از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند.

وی در خصوص نحوه خدمات رسانی هلال احمر استان خوزستان در ایام اربعین امسال گفت: در این مدت ۴۹ مصدوم سوانح رانندگی توسط عوامل و امدادگران هلال احمر خوزستان برای ادامه درمان از خاک عراق به استان منتقل شدند.

نجفی افزود: ۱۲ نفر مصدوم از مرز چذابه و ۳۷ نفر دیگر نیز از مرز شلمچه به ایران انتقال و توسط نجاتگران مستقر در ۲ قرارگاه عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خدمات درمانی دریافت کردند.

این مسئول با اشاره به وجود پنج مبدا ورودی زائران به استان خوزستان، تصریح کرد: در مسیرهای منتهی به مرزهای شلمچه و چذابه ۲۴ پایگاه امدادونجات، ۱۵ پست موقت و ۲ قرارگاه عملیاتی امدادونجات در ۲ مرز شلمچه و چذابه با ۸۰۰ امدادگر و نجاتگر آماده خدمت رسانی به زائرین اباعبدالله حسین (ع) هستند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: ۱۷۰ خودروی امدادی، ۲ فروند بالگرد و ۲ خودروی ارتباطات در مرزهای چذابه و شلمچه برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) فعال هستند.

وی با بیان اینکه عوامل امداد و نجات هلال احمر استان تا پایان طرح اربعین به زائران خدمات ارائه می‌کنند، بیان داشت: جمعیت هلال احمر خوزستان آمادگی لازم را دارد تا با تمام ظرفیت تا بازگشت آخرین زائر عتبات عالیات خدمات رسانی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار