یادداشت: هوشنگ نوبخت

کودکان امروز، زائران فردا

بچه‌هایی هستند که خادم الحسین (ع) شده‌اند و همراه بزرگ‌ترها مشغول خدمت رسانی در مواکب اربعینی هستند. این کودکان با قلبی مهربان و با نیتی خالصانه و بی ریا فرهنگ اربعینی را زندگی می‌کنند و قرار است تا دوام و قوام برگزاری مراسم بزرگ اربعین را باعث شوند.
کد خبر: ۶۸۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱ - 24August 2024

گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ـ هوشنگ نوبخت؛ بزرگترین راهپیمایی معنوی جهان را امپراطوری رسانه‌ای استکبار که هر سوژه کوچکی را بارها منتشر می‌کند، چنان نادیده گرفته که حاضر نیست، عکسی از آن منتشر کند.

وقتی فیلم‌ها و تصاویر اربعین توسط هنرمندان، رسانه‌ها و زائران مخابره می‌شود، تحلیل‌گران معاند تلاش می‌کنند این جریان را به حاشیه ببرند. سال‌هاست که می‌گویند به زائران کربلا پول می‌دهند، گاهی می‌گویند که این جمعیت میلیونی برای پذیرایی و خوراکی‌های فراوان این مسیر را پیاده می‌روند و یا بارها گفته‌اند که اکثر زائران اربعین، نیروهای مسلح هستند و بسیاری تحلیل‌های نادرست دیگر که تیتر اول رسانه‌ها و ماهواره‌های دنیا هم می‌شوند.

کودکان امروز، زائران فردا

حضور پررنگ کودکان و نوجوانان طی سال‌های اخیر تمام معادلات غربی‌ها را بر هم زده است چون کودک برای مقام و غذا جایی فراخوان نمی‌شود. البته فراموش نکنیم که ایرانی‌ها فرزندان شان را تا حد پرستش دوست دارند و زندگی‌شان را فدای کودکان‌شان می‌کنند اما همه شاهد هستیم که در این گرمای 50 درجه و رطوبت بالای 80 درصدی در مسیر کربلا کودکان و گاه نوزادان‌شان را بی دغدغه همراه خود می‌برند.

کودکانی که آهسته و پیوسته غرق در این مکتب می‌شوند و بارها شاهد بوده‌ایم که باعث و بانی سفر پدران و مادرشان هم شده‌اند. در مسیر کربلا که قدم بزنید ناخودآگاه این پسران و دختران کم سن و سال نظر شما را جلب می‌کنند. بچه‌هایی که سختی‌های مسیر را تحمل کرده‌اند و پا به پای بزرگ‌ترها در این مسیر قدم برداشته‌اند و تبدیل به سفیران اربعین حسینی شده‌اند که ماموریت انتقال پیام و سنت اربعین از نسلی به نسل دیگر را دارند.

کودکان امروز، زائران فردا

بچه‌هایی هم هستند که خادم الحسین (ع) شده‌اند و همراه بزرگ‌ترها مشغول خدمت رسانی در مواکب اربعینی هستند. این کودکان با قلبی مهربان و با نیتی خالصانه و بی ریا فرهنگ اربعینی را زندگی می‌کنند و قرار است تا دوام و قوام برگزاری مراسم بزرگ اربعین را باعث شوند. آن‌ها می‌آموزند که در این مکتب، رنگ و پوست افراد، زبان و گویش‌ها، فرهنگ‌ها و ملت‌ها اهمیتی ندارد و تنها حب الحسین است که دل‌ها و جان ها را کنار هم جمع کرده است.

در این مکتب کودکان اربعینی یاد می‌گیرند که به یاد کودکان مظلوم غزه و فلسطین باشند و آن‌ها را حمایت کنند و با خوشرویی تمام از همه میهمانان و زائران اباعبدالله استقبال کنند. بی شک همین نسل هستند که زائران و موکب داران فردای اربعین‌اند و این حرکت جهانی را تا رسیدن به هدف شان که برافراشته شدن پرچم عدالت است تداوم ببخشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار