آزادگان از لذت عبادت در دوران آزادگی بهره‌مند بودند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: آزادگان از لذت عبادت در دوران آزادگی بهره‌مند بودند.
کد خبر: ۶۸۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳ - 24August 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سعید کهن سال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در آئین تجلیل از آزادگان آمل، اظهار داشت: استان مازندران تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است و در این بین تعداد ۷۰ شهید از شهدای غریب اسارت و آزادگان هستند.

آزادگان از لذت عبادت در دوران آزادگی بهره‌مند بودند

وی با بیان نقش بارز آزادگان در دفاع مقدس و بعد از آن، آزادگان راویان و روایتگران بزرگی هستند که به درستی می‌توانند جنگ هشت ساله تحمیلی، دفاع مقدس و ایام سخت و دردآور اسارت را بازگو کنند، افزود: هرچند دفاع مقدس ۸ سال به طول انجامید ولی برخی آزادگان حتی تا ۱۷ سال درگیر این روند بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران تصریح کرد: آزادگان در شرایط بسیار سخت و دردآور سیاه چاله‌های بعثی‌ها را تحمل کردند ولی از تمام ظرفیت در شرایط هولناک برای ماندگاری فرهنگ اصیل دینی، اعتقادات، ارزش‌ها و دین اسلام از جان و دل مایه گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: آزادگان دلبستگی به اهل بیت داشتند و با درس آموزی از فرهنگ عاشورا، نهضت کربلا و صبر زینبی در شرایط بسیار سخت توانستند کار‌های خارق العاده انجام دهند تا ملت ایران را سرافراز و سربلند کنند.

کهن سال با بیان اینکه آزادگان از لذت عبادت در دوران آزادگی بهره‌مند بودند، متذکر شد: ظرفیت عظیم آزادگان در قالب راویان و نگاه جامعه شناسی بسیار ارزشمند است تا از وجود و خاطرات بسیار ناب و روایتگری آنها و شخصیت ویژه شان بازگو شود تا دستاورد‌های علمی تبیین شده و به عنوان مرجع جامع مسیر روشن را ایجاد کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با بیان اینکه ۷۰ شهید غریب در اسارت مازندران در شرایط خاص کار ویژه انجام دادند و عمل مؤثر داشتند، بیان کرد: پیش کنگره اجلاسیه شهدای غریب در اسارت با همت آزادگان برگزار شد.

کهن سال گفت: اجلاسیه شهدای غریب اسارت مازندران ۲۸ شهریور امسال با سخنرانی سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در شهرستان ساری برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به انسجام، همگرایی و همدلی بین آزادگان در مسیر پیشبرد اهداف، خاطرنشان کرد: مشارکت بالای آزادگان به عنوان بازوان توانمندمان در راستای مطالبه گری در نهاد‌های دولتی است هرچند بخشی از خدمات دولتی برای آزادگان محقق نشده و با همکاری لازم مشکلات برطرف می‌شود.

وی گفت: باید با همکاری آزادگان و رزمندگان فرهنگ اصیل ایثار، جهاد و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار