مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر:

اربعین حسینی، نمود روشنی از جاودانگی مسیر حق و حقیقت است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان بوشهر به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۶۸۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶ - 24August 2024

اربعین حسینی، نمود روشنی از جاودانگی مسیر حق و حقیقت استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس بوشهر، سرهنگ پاسدار «عليرضا غریبی»مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان بوشهر با صدور پیامی فرارسیدن  اربعین حسینی را تسلیت گفت.

دراین پيام آمده‌ است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

واقعه کربلا با تجلی جلوه های بی بدیل و بی نظیر از حماسه های شهادت،رشادت و ایثار و از خودگذشتگی و ترنم حدیث «پیروزی خون بر شمشیر» منجر به شکل گیری مکتب و بینشی شد که تا ابد باقی خواهد ماند و اربعین حسینی، نمود روشنی از جاودانگی مسیر حق و حقیقت است و ما در این مقطع از تاریخ همچنان به سوگ ابرمردی نشسته ایم که حیات اسلام مدیون رگ های پاره پاره اوست.

چهل غروب غم و مصیبت از آن عصر به خون و ماتم کشیده عاشورا گذشت، چله غمباری که با فرا رسیدنش بار دیگر، تلخی مصیبت از دست دادن سرور آزادگان جهان را بر کالبد و روان تاریخ بشری فرو ریخت و داغ جگرسوزی بر قلبهای به آتش کشیده و به سوگ نشسته عاشقان نهاد.

اربعین که به راستی رمز ماندگاری نهضت پر بار حسین(ع) و مظهر پایبندی و سرسپردگی به صبر، آزادگی و حریت و... در مکتب انسان ساز عاشورا است، بار دیگر با فرارسیدنش در گوش تاریخ و بستر زمان درسهای بزرگ قیام سرخ عاشورا که همانا ایستادگی در برابر  ظلم و بی عدالتی، دفاع از حق، حریت و آزادگی دربرابر زورگویان عالم است را اعلام میدارد تا ما با تجدید میثاق با آرمانهای و آموزه های عاشورایی و حسینی و الگو قرار دادن اسوه هایی از جنس عشق، ایثار و آزادگی لبیکی صادقانه و ارداتمندانه به ندای "هیهات منا الذله" ایشان گوییم.

اینجانب اربعین سرور و سالار شهیدان کربلا، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران با وفایش را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران اسلامی به ویژه دوستداران و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت دراستان بوشهر تسلیت و تعزیت عرض می نمایم و امیدوارم همه ما به فضل الهی همواره از رهروان راستين و صديق نهضت حسينی باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار