سرلشکر سلامی:

اربعین حسینی بزرگ‌ترین حماسه فرهنگی است

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه اربعین بزرگ‌ترین حماسه فرهنگی است، گفت: هرچه زمان بگذرد حادثه عاشورا کم‌رنگ‌تر نمی‌شود و هر سال پرفروغ‌تر، روشن‌تر و بسیار زیباتر خود را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۶۸۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶ - 24August 2024

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) با همراهی فرمانده قرارگاه نجف اشرف، فرمانده و جانشین سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان، معاون سیاسی امنیتی استانداری، دبیر ستاد اربعین و جمعی از مسئولان استان از پایانه بین‌المللی خسروی بازدید کرد.

اربعین حسینی بزرگ‌ترین حماسه فرهنگی است

سرلشکر سلامی در این بازدید با جمعی از زائران و خادمان حسینی گفت‌وگو و آخرین وضعیت تردد زائران اربعین از مرز بین المللی خسروی را بررسی کرد.

فرمانده کل سپاه در ادامه این بازدید در قرارگاه مرزبانی مرز خسروی طی سخنانی اظهار داشت: اربعین حسینی از ابتدای خلقت تا به امروز باشکوه‌ترین اجتماع جامعه بشری بوده که بشریت، جهان و تاریخ چنین عظمتی را به خود ندیده است.

وی ادامه داد: اربعین یکی از نمادهای برجسته شکوه دین اسلام است که مردمان و محبان اهل‌بیت (ع) بعد از هزاران سال برای تکریم واقعه بزرگ و حماسه‌های ماندگار جاودان عاشورا اینگونه پیاده مسیر طولانی را با سختی‌هایی که دارد، طی می‌کنند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دست‌اندکارانی که شرایط مناسب را برای سفر معنوی فراهم می‌کنند، به‌عنوان منتخبان الهی، اجر پاداش بسیار بالایی در دستگاه امام حسین (ع) به آنها اختصاص می‌یابد.

وی از رضایت زائران مرز خسروی از امنیت، سهولت در تردد، اسکان، پذیرایی، حمل‌و‌نقل، بهداشت، پارکینگ، آبرسانی و... سخن گفت و افزود: همه سختی‌های این سفر به واسطه همین محبت‌ها، آسان و به سفری پر از خاطره و ماندگار تبدیل می‌شود و به همین دلیل تراکم این اجتماع هر سال بیشتر از سال قبل می‌شود.

سرلشکر سلامی از اربعین به‌عنوان بزرگ‌ترین حماسه فرهنگی یاد کرد و افزود: هرچه زمان بگذرد حادثه عاشورا کم‌رنگ‌تر نمی‌شود و هر سال پرفروغ‌تر، روشن‌تر و بسیار زیباتر خود را نشان می‌دهد.

وی با اعلام رضایت از خدمات‌رسانی همه دستگاه‌ها در بازدید از مرز مهران، شلمچه و مرز خسروی، تصریح کرد: اربعین کاری جمعی و با کمک مردم است.

سرلشکر سلامی با تقدیر از مرزبان کشور، افزود: نیروهای مرزبانی، امنیت را در مرزهای کشور برقرار می‌کنند تا مردم عزت و آرامش داشته باشند.

وی در پایان از همه دست‌اندرکاران حماسه اربعین صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها