جوان عراقی:

پیاده‌روی میلیونی زائرین در مشایه به برکت مجاهدت شهید سلیمانی است

حسن سالم یکی از زوار اربعین حسینی است که خاطرات بسیار جالبی از روز‌های حمله داعش به موصل و چگونگی مقابله شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با تروریست‌ها دارد.
کد خبر: ۶۸۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹ - 25August 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «حسن سالم» از ترکمن‌های موصل عراق است که هر ساله در ایام اربعین امام حسین (ع) برای خدمت به زائران حسینی از موصل به کربلا می‌آید. او از شاهدان عینی جنایات گروهک تروریستی داعش در موصل بوده است. خاطرات او درخصوص روز‌های تاریک اشغال موصل و نیز نجات این شهر از لوث وجود داعشی‌ها توسط شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش شنیدنی است. 

پیاده‌روی میلیونی زائرین در مشایه به برکت مجاهدت شهید سلیمانی است

این جوان عراقی در گفت‌و‌گویی اختصاصی با خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به کربلا، در خصوص داستان عجیب زندگی خود اظهار داشت: من سال‌هاست که در روز‌های منتهی به اربعین حسینی برای خدمت به زوار حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفای ایشان به کربلا می‌آیم و به این خدمت خود افتخار می‌کنم. 

حسن که شاهد عینی جنایات داعش در موصل بوده است ادامه داد: ما قبل از موضوع داعش هم به کربلا می‌آمدیم، اما بعد از اینکه گروهک تروریستی به نام داعش پدید آمد و باعث شد تعداد زیادی از خانواده‌ها و جوانان ما به شهادت برسند، این حضور در کربلا جدی‌تر شد. 

وی ادامه داد: ما در موصل زندگی می‌کردیم که با حمله‌ی وحشیانه‌ی داعشی‌ها مواجه شدیم. آنها خانه‌ها را بر سر اهل خانه خراب می‌کردند و بی‌رحمانه همه را می‌کشتند. عمه‌ی من با چهار فرزندش و دامادش شهید شدند و از این خانواده فقط یکی از پسرعمه‌های من باقی ماند. 

جوان عراقی افزود: در نهایت چاره‌ای جز ترک موصل نبود، اما چون شهر‌های دیگر هم امنیت نداشتند مجبور بودیم از بیراهه و کوه و کمر حرکت کنیم که تعدادی زیادی نیز به‌ویژه کودکان و زنان باردار به دلیل سختی و کم آبی در این مسیر‌ها به شهادت رسیدند. 

حسن تصریح کرد: سرانجام بعد از شش روز به کربلا رسیدیم در اینجا به ما پناه دادند و در حسینیه‌ای ساکن شدیم. نیرو‌های نظامی عراق امکان مقابله با داعشی‌ها را نداشتند و شرایط سختی بود، اما بعد از اینکه آیت‌الله سیستانی فتوای جهاد و مقابله با داعش را صادر کرد و شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس وارد میدان نبرد با تروریست‌ها شدند شرایط تغییر کرد که در نهایت به شکست داعش منجر شد. 

وی خاطرنشان کرد: پسر عمه‌ی من که تنها بازمانده خانواده بود بعد از آشنایی با حاج قاسم با او همراه شد. او با شهید سلیمانی سوار هلی‌کوپتر می‌شد و نقاطی که نیرو‌های داعش مستقر بودند را به حاج قاسم نشان می‌داد. 

جوان عراقی گفت: ما بعد از ترک خانه‌هایمان مدت سه سال در کربلا و در حسینه ساکن بودیم و اگر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و رزمندگان شهید نبودند قطعا داعشی‌ها کربلا را هم اشغال کرده بودند و اکنون خدا می‌داند چه جنایاتی را رقم زده بودند. 

وی افزود: مجاهدت حاج قاسم و ابومهدی و حمایت ایران موجب شد که پس از شکست داعش ما به خانه‌هایمان برگردیم و اکنون و از آن سال به بعد من همه ساله حدود بیست روز مانده به اربعین به کربلا می‌آیم و در همان حسینیه‌ای که ساکن بودم به زائران امام حسین خدمت‌رسانی می‌کنم. 

حسن ضمن اعلام رضایت از وضعیت موجود در عراق معتقد است: اگر اکنون حاج قاسم و ابومهدی بودند شرایط خیلی بهتر از این بود. 

جوان عراقی که حضور میلیونی زائران حسینی در مسیر پیاده‌روی اربعین را وامدار مجاهدت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و مدافعان حرم می‌داند، در بیان احساس خود نسبت به شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: آنها همنشین خداوند و ائمه معصومین علیهم‌السلام هستند و قطعاً اگر مجاهدت و ایستادگی آنها نبود اکنون در این مشایه کسی پیاده‌روی نمی‌کرد.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها