رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان اردبیل:

زیارت اربعین بهترین درس امام شناسی است

حجت‌الاسلام «موسوی» به تبیین ابعاد مهم پیاده‌روی اربعین حسینی پرداخت و گفت: زیارت اربعین بهترین درس امام شناسی است.
کد خبر: ۶۸۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۲ - 25August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام «سید کمال الدین موسوی» پیش از ظهر امروز در همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی اردبیل که در مسجد اعظم این شهرستان برگزار شد به تبیین ابعاد مهم پیاده‌روی اربعین حسینی پرداخت و گفت: طبق منابع موجود حضرت زینب کبری(س) با جهاد تبیین خود در مجالس مختلف بویژه مجلس یزید اجازه نداد کربلا در کربلا بماند و امروز در سایه روشنگری‌های زینب کبری(س) است که عاشورا به مکتبی فراگیر در جهان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت بر گرفته از درس‌ها و عبرت‌های عاشورا برپاشده تا برابر ظلم و استکبار بایستد گفت، امروز همه ما وظیفه داریم همچون زینب کبری(س) مروج مکتب اهل بیت(ع) و گفتمان مقاومت در جهان باشیم.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به عایشه عبدالرحمن بکی از دانشمندان و نویسندگان مصر اشاره کرد و گفت: این دانشمندان مصری که همه دانشمندان این کشور در برابرش سر تعظیم آورده‌اند بیش از ۸۰ کتاب علمی نوشته است که یکی از کتابهایش به نام (زینب قهرمان کربلا ) به گفته خودش ذخیره قبر وی در آخرت است چراکه با اشک خود مصائب حضرت زینب(س) را به تصویر کشیده است.

وی رسالت‌های حضرت زینب(س) را یادآور شد و گفت: این نویسنده مصری ضمن بیان مصائب حضرت زینب(س)، به تبیین ویژگی‌ها و رسالت‌های حضرت زینب(س) پرداخته و نوشته است؛ پیام‌آوری نهضت عاشورا و زنده نگهداشتن واقعه کربلا با سخنرانی‌های قراء یکی از مهم‌ترین رسالت‌های این بانوی بزرگوار است.

«موسوی» به بانوان نمونه در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: آسیه و مریم دو بانوی مؤمنی است که در قرآن کریم از آن‌ها به نیکی یاد شده اما هر دوی این بانوان بهشتی در برابر  تحمل و صبر حضرت زینب(س) کم طاقت هستند.

 

وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) دار و ندار خود و اغلب عزیزان خود را در کربلا از دست داد اما بر همه مصائبی که در برابر چشمانش اتفاق افتاد صبر کرد و با روشنگری‌هایش کربلا را برای ابد روایت کرد.

 این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به تبیین  معانی القاب حضرت زینب(س) پرداخت و گفت: نائبة الزهراء (جانشين حضرت زهرا (عليها السلام)، نائبة الحسين (جانشين امام حسين (ع)، مليكة النساء (شهبانوى زنان)، عقيلة النساء (خردمند بانوان)، شريكة الشهداء (شريك شهدا)، ناموس رواق العظمه (ناموس حريم عظمت) در کنار صدیقه الصغری و بیش از 50 لقب دیگر از جمله ویژگی های حضرت زینب(س) است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) دفتر اسرار امام علی(ع) بود گفت:  حضرت زینب(س) ولی‌الله العظمی و ناموس کبری بود.

رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان اردبیل  با اشاره به مستندات تاریخی گفت: وقتی حضرت زینب(س) بر بالای منبر می‌رفت گویا حضرت علی(ع) بر منبر رفته چراکه قویترین خطبه‌ها را آن هم بعد از واقعه عاشورا در برابر یزید ایراد کرد و با آن خطبه‌ها سخت‌ترین شکست‌ها را بر پزید تحمیل کرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: زیارت اربعین بهترین درس امام شناسی است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار