نماینده ولی فقیه در استان همدان:

اهداف و راه امام حسین (ع) نباید فراموش شود

آیت‌الله «شعبانی» با بیان اینکه اهداف و راه امام حسین (ع) نباید فراموش شود، گفت: اگر در برابر ظالم سکوت کردیم و کوتاه آمدیم، بدانیم که جز جاماندگانیم حتی اگر چسبیده به حرم حضرت باشیم. 
کد خبر: ۶۸۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰ - 25August 2024

اهداف و راه امام حسین (ع) نباید فراموش شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، آیت‌الله «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان همدان در تجمع جاماندگان اربعین در همدان، اظهار داشت: در زیارت نامه اربعین اهداف قیام حضرت تبیین شده است. آنهایی که از اهداف امام دور مانده‌اند، امروز جاماندگان هستند نه آنهایی که نتوانستند به کربلا بروند.

وی با بیان اینکه مهم نیست در کجای عالم همراه با حسین (ع) باشید، مهم تقرب به اهداف حضرت است، افزود: در زیارت نامه اربعین آمده که امام حسین (ع) خودش را برای نجات جامعه از گمراهی و جهالت فدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: اگر بعد از ۵۰ روز عزاداری، در جامعه آسیب‌های اجتماعی کمتر شد، معنویت‌ها تقویت شد، اهل نماز اول وقت شدیم و مساجد شلوغ‌تر شد، این یعنی کنار حسین (ع) بودیم و جا نمانده‌ایم. آنچه اهل بیت (ع) از ما می‌خواهند، عاقل بودن و اهل عبادت بودن است.

وی یادآور شد: کاهش مشکلات در خانواده، توسعه خوش اخلاقی، روابط مبتنی بر مودت و محبت و داشتن احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر، شاخصه‌های عقلانیت در روایات است.

شعبانی با بیان اینکه پیاده روی اربعین بسیار ارزشمند است، اما این مقدمه است و نباید در مقدمه‌ها متوقف شویم، گفت: عزاداری‌ها باید زندگی‌های فردی و اجتماعی ما را متحول کند.

وی با اشاره به اینکه اگر از فلسطین حمایت کردیم و در برابر مستکبر ایستادیم، به هدف امام حسین(ع) نزدیک‌تریم، تصریح کرد: اگر در برابر ظالم سکوت کردیم و کوتاه آمدیم، بدانیم که جز جاماندگانیم حتی اگر چسبیده به حرم حضرت باشیم. اهداف و راه امام حسین (ع) نباید فراموش شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار