مراسم پیاده‌روی «دلدادگان حسینی» در کرمانشاه برگزار شد

مراسم معنوی پیاده‌روی جاماندگان اربعین با نام «دلدادگان حسینی» در شهر کرمانشاه با حضور گسترده عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) امروز، برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵ - 25August 2024

مراسم پیاده‌روی «دلدادگان حسینی» در کرمانشاه برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه،‌ آئین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی که امسال با عنوان دلدادگان حسینی و با شعار «لشکر حسین (ع)، لشکر قدس» امروز همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان، از میدان آزادی آغاز و تا مزار شهدای باغ فردوس این شهر ادامه یافت.

عزاداران حسینی (ع) در حالی که عکس شهید هنیه و پرچم های فلسطین و جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند با شعارهای «هیهات من الذله» از یزید زمان اسراییل غاصب و آمریکای جنایتکار اعلام برائت کردند.

دلدادگان به امامت و ولایت از زن و مردم و پیر و جوان تا کودکان شیرخوار در آغوش پدران و مادران خود در طول مسیر راهپیمایی آیین اربعین با دلی شکسته و غمگین از اینکه نتوانستند در مراسم اربعین در کربلا حضور یابند با شرکت در این راهپیمایی معنوی عشق و دلدادگی خود را به امام حسین (ع) و یارانش نشان دادند.

در این آیین باشکوه همچنین زائران حسینی با راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در طول مسیر راهپیمایی عشق و ارادت خود را به اباعبدالله الحسین (ع) و یاران آن حضرت به نمایش گذاشتند.

در پایان این مراسم معنوی که امسال در مقایسه با سال گذشته با استقبال بیشتری از سوی مردم برگزار شد حاضران در حسینیه شهدا باغ فردوس تجمع کرده و با حضور شیفتگان خاندان عصمت و طهارت به سینه زنی و قرائت زیات اربعین پرداختند.

هم اکنون حال و هوای استان کرمانشاه به عنوان دروازه ورود به کربلا همانند سراسر ایران اسلامی در روز اربعین به عشق سید و سالار شهیدان اباعبدالله(ع) و یاران با وفایشان رنگ و بوی کاملا حسینی بخود گرفته است .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار