ابعاد شکست اطلاعاتی‌امنيتی رژیم صهیونیستی در عملیات اربعین

عملیات گسترده حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی با نام «عملیات اربعین» آنقدر شدید و گسترده بود که صهیونیست‌ها را در شوک فرو برده و آنها را مجبور کرد تا برای ۴۸ ساعت در اراضی اشغالی وضعیت فوق‌العاده اعلام کنند.
کد خبر: ۶۸۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۳ - 26August 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: عملیات «انتقام جویانه» حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی که در بیست و ششمین روز ترور «فواد شکر» فرمانده مقاومت انجام شد در فضایی سنگین و در آمادگی کامل ارتش این رژیم و در شرایطی صورت گرفت که فرمانده نیرو‌های ارتش آمریکا نیز در منطقه حضور داشت.

ابعاد شکست اطلاعاتی‌امنيتی رژیم صهیونیستی در عملیات اربعین

این عملیات که با نام «عملیات اربعین» از سحرگاه روز یکشنبه چهارم شهریور با استفاده از ۳۴۰ موشک و بیش از ۳۰ پهپاد و برای اولین بار از منطقه «بقاع» در شرق لبنان انجام شد به قدری وسیع و گسترده بود چندین هدف مهم نظامی را در عمق سرزمین‌های فلسطین اشغالی مورد هدف خود قرار داد.

بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات دریافتی از عملیات «انتقام جویانه» حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی تا این لحظه حداقل ۱۱ پایگاه نظامی و امنیتی این رژیم اشغالگر و نامشروع هدف حملات حزب‌الله قرار گرفته و آسیب‌های فراوانی هم به آنها وارد شده است. این پایگاه‌ها شامل میرون، ناوی زیف، زعتون، ‏الزاعوره، السهل، عین زی تیم، راموت نفتالی، کیلع در جولان اشغالی سوریه، یو اف در جولان اشغالی سوریه، نفح در جولان اشغالی سوریه و یردن در جولان اشغالی سوریه هستند.

از طرف دیگر میزان و شدت این حملات به اندازه‌ای بود که شاهد تعطیل شدن فرودگاه «بن گوریون» در تل‌آویو و باز شدن تمامی پناهگاه‌ها در سرزمین‌های فلسطین اشغالی بودیم. ضمن اینکه در دقایق و ساعات اولیه رسانه‌های صهیونیستی در اخباری فوری اعلام کردند که چندین صهیونیست در مناطق اشغالی «نهاریا»، «عکا» و «راموت نفتالی» زخمی شدند.

البته این پایان ماجرا نبود و اندکی بعد رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صبح امروز حزب‌الله لبنان یک کشتی جنگی اسرائیلی را هدف قرار داده است. این رسانه‌ها تصریح کردند که کشتی جنگی صهیونیستی هدف قرارگرفته از سوی حزب‌الله لبنان از نوع «دفورا» بوده است
حال نکته جالب اینجاست، رژیم صهیونیستی که از حمله سنگین و غافلگیرکننده حزب‌الله لبنان دچار شوک و بهت شده بود در اقدامی که حاکی از فرار رو به جلوی این رژیم برای فاصله گرفتن تبعات و حواشی این حمله بود با به راه انداختن فضای رسانه‌ای اعلام کرد که با اشراف اطلاعاتی که نسبت به حزب‌الله لبنان داشته حمله‌ای پیش‌دستانه را علیه مواضع و سامانه‌های موشکی آن انجام داده است.

دستگاه رسانه‌ای و پروپاگاندای حامی رژیم صهیونیستی هم از ساعات اولیه صبح امروز با به راه اداختن کارزار بزرگ رسانه‌ای و تبلیغاتی مدعی شدند که رژیم صهیونیستی با اشراف اطلاعاتی که بر منطقه جنوب لبنان داشت چند دقیقه قبل از حمله اقدام به هدف قرار دادن مواضع حزب الله لبنان کرده و بسیاری از سکو‌های پرتاب موشک آنها را مورد هدف قرار داده و از بین برده است. این در حالی است که بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی با دیده شک و تردید به این اظهارات رژیم صهیونیستی نگریسته و صحت مطالب عنوانی از طرف آنها را تائید نکردند.

اما در کمال شگفتی شاهد بودیم که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان برای خنثی کردن تبلیغات فریبنده رسانه‌ای رژیم صهیونیستی علیه عملیات بزرگ و سنگین حزب‌الله ساعت ۱۸:۳۰ دیروز عصر سخنرانی بسیار مهمی را انجام داد و در سخنان خود درباره جزئیات مرحله نخست پاسخ به ترور فرمانده شهید «فواد شکر» به دست رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت مطالب بسیار مهمی را گفت که این سخنان تا لحظه تنظیم این گزارش بخش قابل توجهی از جنگ رسانه‌ای و تبلیغات رسانه‌ای رژیم صهیونیستی را خنثی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه عملیات گسترده حزب‌الله را که علیه دشمن صهیونیستی انجام شد، «عملیات اربعین» می‌نامیم، برای چندین مرتبه تاکید کرد طرفی که اوضاع را در لبنان و جبهه به این درجه از تنش رسانده دشمن اسرائیلی است. او علت تاخیر در انجام این عملیات را نیز فرصت دادن به طرفین جنگ غزه برای انجام مذاکرات آتش‌بس غزه عنوان کرد.

در پایان باید گفت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به خوبی و با اقتدار در سخنان عصر روز گذشته خود به رژیم صهیونیستی هشدار داد که عملیات سحرگاه یکشنبه چهارم شهریور همچنان که برای طرف‌های عربی و فلسطینی در مذاکرات آتش‌بس غزه بسیار مفید و امیدبخش است برای رژیم صهیونیستی و آمریکا حاوی این پیام است که اگر همچنان به شرارت‌های خود همانند گذشته ادامه بدهند با پاسخی قوی‌تر و قدرتمندتر از طرف حزب‌الله لبنان و همچنن محور مقاومت منطقه روبرو می‌شوند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها