مدیرگروه جهادی «شفاعت نبوی» مطرح کرد؛

ضرورت حمایت قانونی از گروه‌های جهادی

ذریه گفت: تغییر دید مردم به نظام از طریق گروه‌های جهادی محقق می‌شود؛ لذا باید حمایت‌های فرابخشی در عرصه سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری وجود داشته باشد و وجه قانونی به این گروه‌ها داده شود.
کد خبر: ۶۸۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱ - 26August 2024

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، خانم «ذریه» مدیر گروه جهادی شفاعت نبوی در مصاحبه با برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفتگو با موضوع گروه‌های جهادی اظهار داشت: این گروه‌ها تسهیلگران و بازوی توانمند نظام هستند و جهادگران انسانیت را به نحو احسن به عرصه عمل می‌گذارند. امروز تنها عاملی که می‌تواند جهادگران را به رسالت و چشم‌انداز واقعی برساند این است که حمایت‌های فرابخشی در عرصه سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری وجود داشته باشد و وجه قانونی به این گروه‌ها داده شود.

ضرورت حمایت قانونی از گروه‌های جهادی

گروه‌ها طبق نیازسنجی که در سطح کشور و بین‌الملل انجام می‌شود، نیرو‌های مختلف ارزیابی شده و پس از این مرحله رفع نیاز در دستور کار قرار می‌گیرد؛ اما اگر نظام حکومتی حمایت نداشته باشد مشکلات بسیاری بروز خواهد کرد.

وی افزود: اگر اتحاد و انسجام نظام‌مند بین نظام و گروه‌های جهادی ایجاد نشود مشکلات ادامه خواهد داشت. چرا که تغییر دید مردم به نظام از طریق گروه‌های جهادی محقق می‌شود. هر چه همکاری نظام با این گروه‌ها بیشتر شود انسجام مردمی نیز بیشتر می‌شود و رفع نیاز که مهم‌ترین عامل در ایجاد آرامش است مودت و دوستی را بازخواهد گرداند.

ذریه از نبود ارزیابی گروه‌های جهادی و رقابت سالم بین آنها سخن گفت و خاطرنشان کرد: رصد و شناسایی نیازمندان و محرومیت مناطق مهم‌ترین اقدامی است که باید از سمت نظام انجام شده و در اختیار گروه‌های جهادی قرار بگیرد. گروه‌های جهادی نیز باید اتحاد و انسجام داشته باشند که مستلزم سیاست و ساختاری است که برای این گروه‌ها تعریف می‌شود.

مدیرگروه جهادی شفاعت نبوی در بخش دیگری از مصاحبه با رادیو گفتگو اصل وجود انسان را خیررسانی دانست و بیان کرد: مهم‌ترین مؤلفه برای ترویج گروه‌های جهادی، اعتماد است. برای جلب مشارکت مردمی در حوزه‌های مختلف، باید هیئت‌مدیره گروه‌های جهادی قوی و همراه باشد که منجر به برند شدن گروه جهادی می‌شود. اگر منابع متخصص و جهادگران واقعی تأمین شوند، نیرو‌های خوب و متعهد به دنبال آنها به گروه‌ها اضافه خواهند شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها