وزیر آموزش‌ و پرورش:

بحران‌های کنونی محصول غفلت از نظام تعلیم و تربیت است

کاظمی با تاکید بر اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش بی‌نظیر است، گفت: اگر عمیق‌تر به نظام تعلیم و تربیت نگاه کنیم، تمام بحران‌های فعلی ناشی از غفلت به نظام تعلیم و تربیت است.
کد خبر: ۶۸۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵ - 26August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، گردهمایی استانداران سراسر کشور امروز (دوشنبه) با حضور اسکندر مؤمنی وزیر کشور در وزارت کشور برگزار شد.

گردهمایی استانداران سراسر کشور با حضور مومنی

«علیرضا کاظمی» وزیر آموزش و پرورش در این گردهمایی درخصوص تمهیدات لازم در رابطه با بازگشایی مدارس اظهار داشت: راهبری حوزه تعلیم و تربیت در استان‌های کشور توسط استانداران اتفاق می‌افتد. نعمت خواندن و نوشتن و یادگیری بالاترین نعمتی است که خداوند به انسان عطا فرموده و بالاترین مسئولیت هم معلمی است و هیچ جامعه‌ای مسیری جز آموزش برای توسعه پیدا نکرده است.

وی افزود: اگر عمیق‌تر به نظام تعلیم و تربیت نگاه کنیم، تمام بحران‌های فعلی ناشی از غفلت به نظام تعلیم و تربیت است. کوچک‌انگاری نظام تعلیم و تربیت یکی از غفلت‌های این حوزه است و رئیس جمهور در شورای عالی آموزش و پرورش حضور ندارد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سخنان رهبری در حوزه آموزش و پرورش بی‌نظیر است و ما برای برون‌رفت از مشکلات این است که آمورش و پرورش در صدر مسائل قرار بگیرد.

کاظمی خاطرنشان کرد: من به‌عنوان یک سرباز خود را در خدمت وزیر کشور می‌دانم و باید کمک کنیم تا در آستانه سال تحصیلی که بزرگترین پروژه ملی کشور است، بازگشایی آرام، ایمن و کم دغدغه داشته باشیم. امروز از کمبود اعتبارات و فضای آموزشی و کمبود نیرو رنج می‌بریم و حوزه نفوذ دشمن می‌تواند کمبودها را مورد تحرکات خود قرار دهد و به مدیران خود اعلام کردیم که چگونه با کمبودها کنار بیایند. به بهترین شکل با برنامه‌ریزی فضاهای موجود را مدیریت خواهیم کرد.

وی گفت: باید فضای روانی جامعه و معلمان را مدیریت کنیم و ۸۰ هزار نیروی ورودی از دانشگاه فرهنگیان و خرید خدمتی‌ها در آستانه آغاز سال تحصیلی داریم. حضور استانداران در فضای آموزش و پرورش ارزشمند است. این بزرگداشت نظام تعلیم و تربیت است.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: ۸ هزار کلاس درس و بیش از هزار پروژه در نظام آموزشی داریم و باید هم‌افزا در کنار هم کار کنیم. بازگشایی مدارس یک بُعد سخت‌افزاری و یک بُعد نرم‌افزاری دارد. از امکانات تأمین کتاب گرفته تا بُعد روانی و جو عاطفی در بازگشایی مدارس نظیر آمادگی مدیران، معلمان و خانواده‌ها که در بخش نرم‌افزاری است و می‌توان مانور بازگشایی مدارس را برگزار کرد.

انتهای پیام/ 371

نظر شما
پربیننده ها