معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین:

۱۷/۵ درصد از پرونده‌های طلاق در دادگستری قزوین منجر به سازش شده است

«فولیان» از ارجاع ۱۸۹۳ پرونده به مراکز مشاوره خانواده خبر داد و گفت: ۱۷/۵ درصد از این پرونده ها منجر به سازش شده است.
کد خبر: ۶۸۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸ - 26August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین «علی فولیان» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین در این خصوص اظهار داشت: با توجه به اینکه اختلافات خانوادگی و میزان ورودی پرونده‌های مربوط به حوزه خانواده در سال های اخیر با هجمه رسانه های بیگانه و تغییر سبک زندگی افزایش یافته است باید اقدامات موثری جهت پیشگیری و مواجه با این پرونده ها در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: به همین منظور باید دستگاههای فرهنگی و اجتماعی نسبت به آگاه سازی خانواده ها با بهره گیری از آموزه های اسلامی برای استحکام بنیان خانواده تلاش کنند.

فولیان افزود: قوه قضاییه در راستای وظایفی که مطابق قانون حمایت از خانواده بر عهده دارد و با بهره مندی از مراکز مشاوره خانواده و استفاده از مشاوران با تجربه نسبت به ارایه خدمات به مراجعین اقدام نموده و دادگاه های خانوده را موظف کرده تا پرونده های طلاق توافقی را به این مراکز ارجاع دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: در سال گذشته از تعداد دوهزار و دویست و نود و هشت پرونده طلاق استان، تعداد هزار و هشتصد و نود و سه فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد هزار و هشتصدو نود و سه فقره مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد ۳۲۲ فقره پرونده معادل ۱۷/۵ درصد پرونده‌های طلاق در استان قزوین منجر به سازش شده است.

وی اضافه کرد: در 5 ماهه امسال نیز از ۲۲۰ فقره پرونده طلاق ارجاع شده به مراکز مشاوره ۱۸ درصد مصالحه شده است.

فولیان با بیان اینکه هم اکنون شش مرکز مهر خانواده در سطح استان در حال فعالیت هستند، گفت: در سال گذشته ۱۲۰۴ پرونده از طلاقهای استان؛ توافقی، تعداد ۲۶۶ فقره پرونده به درخواست زوج و تعداد ۸۲۸ فقره پرونده به درخواست زوجه بوده و بیشتر موارد طلاق در سالهای اولیه زندگی مشترک که زوجین شناخت کمتری از هم دارند صورت گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با دور اندیشی و ارائه طریقِ به موقع در بسیاری از مواقع، اختلافات زوجین با استفاده از ظرفیت دفاتر مشاوره خانواده و انجام مشاوره های تخصصی توسط مشاوران و متخصصین منتهی به صلح و سازش و پیشگیری از طلاق گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار