فرمانده انتظامی استان یزد خبر داد؛

اجرای طرح کنترل هوشمند سارقان سابقه دار در یزد

سردار بهدانی فرد از اجرای طرح کنترل هوشمند سارقان سابقه‌دار خبر داد و گفت: این طرح برای ۶۰ نفر به مدت ۳ سال و برای افرادی که ۴ سابقه سرقت به بالا دارند اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۸۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰ - 26August 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، سردار «عباسعلی بهدانی فرد» فرمانده انتظامی استان یزد اظهار داشت: با توجه به آنکه عمده سارقان ما سرقت‌های مکرری انجام می‌دادند و ضمانت برخورد جدی با این افراد وجود نداشت؛ مقرر شد با اجرای این طرح، سارقانی که بیش از چهار فقره سرقت داشته باشند کنترل آنها برای پلیس راحت‌تر باشد.

بهدانی فرد ادامه داد: به همین منظور پابند الکتریکی پیش بینی شد که سارقان به صورت آنلاین و برخط کنترل شوند و اگر این دسته از سارقان وارد هر استانی شوند استان مقصد می‌تواند آنها را به راحتی کنترل و محل اسکان آنها را مشخص کند.

وی ادامه داد: در استان یزد این طرح آغاز شد و در ابتدا طرح یاد شده برای ۶۰ نفر به مدت ۳ سال برای افرادی که ۴ سابقه سرقت به بالا دارند اجرا می‌شود و اگر در این مدت سرقتی نکنند از پابند الکتریکی معاف می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان یزد یادآور شد: اگر جرم سرقت تکرار شود علاوه بر دستگیری آنها در محل، این پابند، ۳ سال دیگر هم تمدید می‌شود و باز اگر تکرار شود باز هم قابل تمدید خواهد بود.

وی گفت: پلیس و دستگاه قضائی مصمم هستند از این روش برای کسانی که سرقت‌های پرتکرار دارند استفاده کنند؛ این افراد در هر نقطه‌ای از ایران اقدام به سرقت کنند بلافاصله در همان محل دستگیر می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه با بیان اینکه این اقدام به رصد برخط سارقان سابقه دار و حرفه‌ای کمک می‌کند افزود: پلیس در صف مقدم مقابله با سرقت قرار دارد و در حقیقت هدف اصلی بازدارندگی و پیشگیری از وقوع جرم خصوصا سرقت و تامین امنیت مردم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها