نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

فرزندان شهدا نماد بزرگ‌منشی و شرافت ایران هستند

آیت‌الله «فلاحتی» با تاکید بر اینکه ارتقای فضای فرهنگی گیلان نیازمند تلاش همگانی است، گفت: فرزندان شهدا نماد بزرگ‌منشی و شرافت ایران اسلامی هستند و تأثیرگذاری آنها به عنوان سرمایه اجتماعی بر دل و ذهن مردم بیش از دیگران است.
کد خبر: ۶۸۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹ - 26August 2024

فرزندان شهدا نماد بزرگ‌منشی و شرافت ایران هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی‌فقیه در گیلان امروز در دیدار صمیمی با فرزندان فرهیخته شاهد و ایثارگر استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت چراغ راه ما در همه دوران‌ها به شمار می‌رود.

وی به معرفی کتابی از آیت‌الله سبحانی با عنوان «رمز موفقیت مردان بزرگ» به فرزندان شهدا پرداخت و افزود: اکثر مردان بزرگ در طول تاریخ از داشتن پدر محروم بودند و پیامبر اکرم (ص) در رأس این افراد بزرگ قرار داشت.

فلاحتی با تاکید بر اینکه فرزندان شاهد یک کار تشکیلاتی و سازمان‌یافته برای خود داشته باشند، ادامه داد: انسجام یافتگی برای حفظ دستاورد‌های پدران است و این ایثارگری‌ها باید به نسل‌های آینده منتقل شود.
   
وی فرزندان شهدا را نماد بزرگ‌منشی و شرافت ایران اسلامی دانست و گفت: تأثیرگذاری یادگاران شهدا به عنوان سرمایه اجتماعی بر دل و ذهن مردم بیش از افراد دیگر است چراکه شهدا مسیر تاریخ را تغییر دادند و اسطوره‌های افتخارآفرین و سند عزت و سربلندی ما هستند.     

وی با تاکید بر اینکه ارتقای فضای فرهنگی گیلان نیازمند تلاش همگانی است، تصریح کرد: تلاش کنید نام یاد پدرانتان همواره زنده بماند و ارزش‌های پدرانتان به نسل جوان منتقل شود.

فلاحتی با اشاره به اهمیت تاریخ‌نگاری و خاطره نویسی از شهدا، گفت: نکته مهم و قابل توجه، پرهیز از یکنواختی در اقدامات فرهنگی است و بر اساس بیانیه گام دوم آسیب شناسی مسائل فرهنگی برای برطرف کردن نقاط ضعف مؤثر و با اهمیت است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه فرزندان شاهد در مدیریت‌های سیاسی کاندیدا شوند، تصریح کرد: ورود به عرصه‌های مدیریت سیاسی و اجتماعی منعی ندارد لذا فرزندان شاهد می‌توانند سیاسی باشند، اما از سیاست‌بازی و جناح‌بازی پرهیز کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها