رئیس هیئت کشتی بسیج کشور:

استان مازندران مهد کشتی جهان است

سردار «سیاوش مسلمی» رئیس هیئت کشتی بسیج کشور به مناسبت پنجم شهریور روز ملی کشتی پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۶۸۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰ - 26August 2024

استان مازندران مهد کشتی جهان استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، سردار «سیاوش مسلمی» رئیس هیئت کشتی بسیج کشور به مناسبت پنجم شهریور روز ملی کشتی پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پنجم شهریورماه زادروز جهان پهلوان «غلامرضا تختی» که در تقویم کهن و پرافتخار ایران اسلامی به عنوان روز ملی کشتی نامگذاری شده است را به همه پیشکسوتان، قهرمانان و پهلوانان این عرصه تبریک عرض می‌کنم.

نامگذاری زادروز جهان پهلوان تختی به عنوان روز ملی کشتی گواهی روشن بر فلسفه و ماهیت اصلی این رشته در بین آحاد مردم است، جوانمردی، ایثار و گذشت، معرفت، مردم‌داری و خوش خلقی از مهمترین شاخصه‌های پهلوانان این گود بوده و آنچه قهرمانان این عرصه را در ذهن و قلب مردم برای همیشه ماندگار و محبوب می‌کند همین سیره و سیرت نیک است نه تعداد و رنگ مدال‌ها که این نیز در جایگاه خود بسیار ارزشمند است.

امروز شاهد درخشش کشتی‌گیران ایرانی در میادین مختلف جهانی هستیم، افتخارآفرینی‌هایی که امید و شادی ملت را در برهه مختلف زمانی درپی‌داشته و آنچه بیش از این درخشش‌ها، جلوه‌گری می‌کند و به صحنه‌های ماندگاری تبدیل شده، منش پهلوانی آنان بوده به طوری که این قهرمانان را با هر رنگ مدالی در بین مردم به چهره‌ای طلایی و دوست داشتنی تبدیل کرده است که مصداق آن را می‌توان به استقبال باشکوه مردم از این نام آوران ذکر کرد.

اما در چند سال گذشته هیئت کشتی بسیج کشور بر خود فرض دانسته که با توجه به جایگاه و نقش والای این رشته در ایجاد امید و رضایتمندی‌های عمومی دوشادوش و همدل با فدراسیون کشتی علاوه بر ترویج روحیه ایثار و مرام پهلوانی در بین نوجوانان و جوانان جویای نام این رشته، به توسعه بعد قهرمانی با استعدادیابی و برگزاری مسابقات استانی و کشوری در کنار تشکیل تیم‌های مقاومت، ایفای نقش کند و برای تحقق این راه روشن برنامه‌های هدفمند و منسجمی را طرح ریزی و در دستور کار دارد.

لازم به ذکر است استان مازندران که مهد کشتی جهان و جویبارش پایتخت کشتی جهان است امسال برگزاری دومین کنگره ملی شهدای سرافراز دیار علویان را پیش رو دارد و با توجه به جایگاه و مرام کشتی یکی از اجلاسیه‌های مهم آن اجلاسیه پیشکسوتان، نام آوران و قهرمان کشتی است که ان شاءلله از گود و دایره طلاییِ پهلوانی، گوشه‌هایی از منش پهلوانی شهدا را برای نسل‌های امروز تبیین کنیم.

در پایان بار دیگر این روز باشکوه را به جامعه بزرگ کشتی تبریک عرض می‌کنم و توفیقات و افتخارآفرینی‌های شیرین‌تر پهلوانان نام آور ایران اسلامی را در گود طلایی از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها