یدیعوت آحارونوت: تاکنون ۷۰۲ اسرائیلی کشته شده اند

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون ۷۰۲ نظامی مرد و زن اسرائیلی کشته شده اند.
کد خبر: ۶۸۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴ - 26August 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کرد از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون ۷۰۲ نظامی مرد و زن اسرائیلی کشته شده اند.خبرنگار الجزیره از دیرالبلح درباره تخلیه بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح که تنها بیمارستان در مرکز غزه بود گزارش داد. اشغالگران دستور تخلیه منطقه‌ای را که بیمارستان در آن قرار داشت صادر کرده اند.

یدیعوت آحارونوت: تاکنون ۷۰۲ نظامی کشته شده اند
این بخش پذیرش و اورژانس بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح است که تنها بیمارستان در مرکز غزه به شمار می‌رود که به حدود یک میلیون فلسطینی خدمات پزشکی ارائه می‌کرد. اکنون بیمارستان به علت تهدید اشغالگران اسرائیلی برای تخلیه منطقه مسکونی که این بیمارستان در آن قرار دارد تخلیه شده است.

همه این تخت‌ها از حضور بیماران و مجروحان خالی شده است و علت آن تهدید مستقیم اشغالگران اسرائیلی است. حتی این بخش که بخش احیاست و بسیار اهمیت دارد الان خالی است.

 این بیمارستان تنها بیمارستان دولتی بود که هنوز فعالیت داشت و اشغالگران اسرائیلی در یک عملیات کاملا هدفمند قصد دارند آن را از دور خارج کنند تا ارائه خدمات پزشکی به مردم آن هم در سایه جنگ مستمر در غزه به مدت ۱۱ ماه سخت‌تر شود.

حتی نیرو‌های درمان نیز در معرض تهدید هستند و در چنین شرایطی امکان ادامه فعالیت ندارند. روز گذشته جنگنده‌های اسرائیلی در اطراف بیمارستان بمباران‌های شدیدی انجام دادند که در پی آن تعدادی مجروح به بیمارستان منتقل شدند، اما اکنون شاهد آن هستیم که بیماران، مجروحان و نیرو‌های درمان به ناچار بیمارستان را ترک کرده اند.


کاهش کمک‌های بشردوستانه به غزه

شبکه العربی گزارش داد: سازمان ملل در گزارشی از کاهش کمک‌های بشردوستانه برای نوار غزه خبر داد. آمار‌های دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه نشان می‌دهد، کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، هر ماه بیش از پیش کاهش پیدا می‌کند، در حالی که محاصره کامل این منطقه ادامه دارد.

 اشغالگران کنترل همه گذرگاه‌های نوار غزه را در دست دارند و محدودیت‌های شدیدی بر ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اعمال کرده اند. بر ساس جدیدترین آمار‌های سازمان ملل، ورود کامیون‌های حامل کمک‌ها به نوار غزه طی ۱۰ روز نخست ماه اوت، به طور متوسط ۸۵ کامیون در هر روز بوده است.

این میزان از ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، معادل فقط ۱۷ درصد از ورود کالا‌ها به نوار غزه پیش از آغاز تهاجم علیه این منطقه در ماه اکتبر گذشته است. در آن زمان، روزانه ۵۰۰ دستگاه کامیون وارد نوار غزه می‌شد.

میزان کمک‌های وارد شده به نوار غزه در ماه ژوئن به شدت کاهش یافت و به ۲۲۹۵ دستگاه حامل کمک رسید، در حالی که این تعداد در ماه ژوئیه ۲۴۳۶ دستگاه بود. از ابتدای ماه اوت تا پنج شنبه گذشته، سازمان ملل ۱۴۷ ماموریت بشردوستانه را در شمال نوار غزه هماهنگ کرد که از آنها فقط ۶۴ ماموریت عملی شد. در مقابل، از رسیدن ۴۶ ماموریت بشردوستانه به اهدافش جلوگیری شد و ۹ ماموریت هم به دلایل لجستیک یا امنیتی لغو شد.

اما در جنوب نوار غزه، ۲۷۸ ماموریت انتقال کمک‌های بشردوستانه هماهنگ شد که فقط ۱۳۴ ماموریت نهایی شد. در شمال نوار غزه، نبود امنیت غذایی و سوء تغذیه بیش از دیگر مناطق نگران کننده است. طی سه ماه گذشته، هیچ کالای تجاری وارد این منطقه نشده است. در جنوب نوار غزه، نشانه‌ها حاکی از آن است که میزان کمک‌های غذایی در ماه ژوئیه، کمترین میزان از ماه اکتبر سال گذشته بود.

مبارزان گردان‌های عزالدین قسام یک تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی را در مرکز نوار غزه منهدم کردند

پایگاه اینترنتی غزه نیوز در صفحه کاربری خود در ایکس نوشت مبارزان گردان‌های عزالدین قسام یک تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی را در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه با شلیک خمپاره الیاسین ۱۰۵ منهدم کردند.

انتهای پیام/۹۵۵

 

نظر شما
پربیننده ها