به گزارش خبرنگار دفاعپرس از همدان، «علی سهرابیبیدار» مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دولت چهاردهم توجه ویژه به برنامه هفتم توسعه و سیاستهای ابلاغی که در راستای توسعه و رشد کشور است با محوریت ایجاد رضایت بین مردم دارد.
وی افزود: افزایش سطح رضایت مردم و ایجاد شرایط بهتر و مناسب برای رشد کشور از اهداف دولتمردان است و امیدوارم در رده بهترین کشورهای توسعه یافته قرار بگیریم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر در استان ۱۹ هزار و ۵۰۴ کیلومتر شبکه فشار وجود دارد، گفت: ۱۹ هزار و ۵۶۰ دستگاه نیز با ظرفیت بیش از ۲ هزار پست آمپر فعال است.
وی با اشاره به وجود ۸۰۵ هزار مشترک در سطح استان همدان، عنوان کرد: در حال حاضر تمام مناطق روستایی و شهری ما از نعمت برق برخوردارند و ۱۰۰ درصد مردم که در مراکز جمعیتی ساکن هستند از نعمت برق برخوردارند.
سهرابیبیدار به تشریح تعداد پروژههای شرکت توزیع برق از دهه فجر سال گذشته تاکنون پرداخت و گفت: این پروژهها ۱۲۳ کلان پروژه بالغ بر ۵ هزار و۷۱۲ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال است.
وی بیان داشت: ۱۹ کلان پروژه در همدان، ۲۱ پروژه در ملایر، ۹ پروژه در نهاوند، ۱۰ پروژه در تویسرکان، ۱۱ پروژه در اسدآباد، ۱۱ پروژه در کبودراهنگ، ۱۰ پروژه در رزن و ۱۰ پروژه در درگزین افتتاح شده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان سهرابیبیدار با بیان اینکه هشت پروژه برای ایجاد قدرت مانور داشتیم، گفت: ۱۷۰ میلیارد تومان برای سالمسازی شبکه برق هزینه شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه روشنایی معابر ۱۱ پروژه اجرایی شده است، ادامه داد: ۱۰ پروژه در حوزه تعویض کنتور با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان و ۲۴ کلان پروژه در حوزه توسعه و احداث شبکه اجرایی شده است.
سهرابیبیدار با بیان اینکه توسعه پایدار و تقویت زنجیره توزیع از اهداف ماست، گفت: متعهد به کاهش تلفات انرژی هستیم و در حال حاضر این میزان زیر ۱۰ درصد است.
وی با اشاره به اینکه ضعف برق برای ما خط قرمز است، افزود: صیانت از حقوق مشترکین، پیمانکاران، شهروندان و… مهم است. خوشبختانه کمتر شاهد ضعیف بودن برق در استان بودیم که با برنامه کاوش و استفاده از کنترلهای هوشمند بررسی لازم را در خصوص شبکه انجام میدهیم.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با تاکید براینکه به دنبال بالا بردن ضریب ایمنی تاسیسات هستیم که در این راستا هوشمندسازی انجام میدهیم، گفت: رای وصول منابع مالی معوق برنامه خوبی اجرا میشود و به دنبال این هستیم تمام خدمات مردم نیز غیرحضوری انجام شود و کمتر مراجعات حضوری داشته باشد.
وی با بیان اینکه توزیع برق مطمئن و پایدار ماموریت ما است، بیان داشت: در این راستا چند محور اصلی را پیگیری کردیم که میتوان به هوشمندسازی، افزایش قابلیت اطمینان، افزایش بهرهوری و در آخر مشتری مداری و ارتباط دوسویه با مشتریان اشاره کرد.
سهرابیبیدار در بخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۹ نقطه استان با اصلاح تابلو در داخل شهر پایش و کنترل از راه دور میشوند و در این راستا ۵۰ پست زمینی داریم، گفت: ۱۰۰ درصد مشترکین سنگین و دیماندی شرکت توزیع برق استان رویتپذیر شدند و ۸۰ درصد مشترکین دیماندی کنترلپذیر هستند که در مرکز «مها» این اقدامات انجام میشود.
وی با اشاره پایداری شبکه برق استان در فصول و شرایط جوی مختلف، گفت: ۸۱۳ کیلومتر اصلاح شبکه فشار ضعیف و جابهجایی ۵ هزار و ۳۰ اصله پایه در معابر انجام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: در بخش مشتریمداری سعی کردیم ارتباطات را با مشتریان دائمی کنیم و فاصله ما بین آنها کمتر شود که در این راستا اپلیکیشن «برق من» معرفی شده است.
وی با بیان اینکه پیوست بهرهوری را در اجرای پروژهها مدنظر داریم، اضافه کرد: در تمام کشور سعی بر این بوده کمترین فشار روی مردم باشد و کمتر برق منازل قطع شود که در این راستا برنامههای مختلفی در حوزه کشاورزی، صنعت، اداری، خانگی و… اجرایی شده است.
سهرابیبیدار متذکر شد: در بخش خانگی در قالب پویش «با انرژی» طرح تشویقی صرفهجویی مصرف برق در استان همدان در حال اجراست و تاکنون ۲۸۰ هزار مشترک مشمول پاداش تا ۲۳ میلیارد تومان شدهاند.
انتهای پیام/