مسئول موکب امامزادگان استان قم در سامرا خبر داد:

ادامه فعالیت موکب امامزادگان قم در دو نقطه شهر سامرّا تا نهم شهریور

حجت الاسلام «صدر» گفت: فعالیت موکب امامزادگان قم در شهر سامرا تا روز جمعه نهم شهریور در جوار حرم شریفین عسکریین و ورودی ترمینال این شهر ادامه دارد.
کد خبر: ۶۸۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶ - 26August 2024

ادامه فعالیت موکب امامزادگان قم در دو نقطه شهر سامرّا تا نهم شهریوربه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام «سید محمدرضا صدر» مسئول موکب امامزادگان استان قم در سامرا با اشاره به اینکه موکب فوق از چند سال گذشته در ایام اربعین در سامرا برپا می‌شود، اظهار کرد: مدت زمان برپایی موکب در سال جاری ۲۰ روز است که از پنجم ماه صفر شروع شده و تا بعد از ایام اربعین یعنی بیست و پنجم این ماه ادامه دارد.

مسئول موکب امامزادگان استان قم در سامرا با بیان اینکه ۸۰ نفر از خدام افتخاری در این موکب در سه نوبت بصورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند، گفت: پیشخوان ارائه خدمت به زائران، آشپزخانه و تاسیسات و پشتیبانی، سه شیفت کاری خادمان موکب مذکور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بنای اصلی موکب بر پذیرایی از زائران است ولی برنامه‌های فرهنگی هم تدارک دیده شده که از آن جمله می‌توان به برپایی حسینیه ثارالله اشاره کرد که هم میزبان برنامه‌های سوگواری است و هم محلی را برای اسکان زائران امامین عسکریین و زائران کربلای معلی فراهم آورده است.

مسئول موکب امامزادگان استان قم در سامرا خاطرنشان کرد: روزانه بین هزار تا ۱۵۰۰ نفر به صورت شبانه در این مکان اسکان می‌یابند؛ توزیع روزانه ۳۱۰۰ پرس صبحانه، ۵ هزار پرس وعده ناهار و ۱۰ هزار پرس شام نیز از برنامه‌های موکب است.

صدر با بیان اینکه امسال شاهد حضور گسترده‌تر زائران در مسیر‌های منتهی به سامرا هستیم گفت: بر این اساس و برای نخستین بار موکب امامزادگان قم در دو نقطه از شهر برپا شده است؛ شعبه نخست در ترمینال ورودی به سامرا و شعبه دوم در جوار ورودی حرم مطهر امامین عسکریین که در هر دو موکب شاهد حضور شبانه‌روزی خادمان برای خدمت‌رسانی به زائران هستیم.

مسئول موکب امامزادگان استان قم در سامرا با بیان اینکه روزانه ۶ هزار بسته میوه یا نوشیدنی به عنوان میان وعده متناسب با شرایط آب و هوایی در این موکب تهیه و توزیع می‌شود، به خدمت دیگری از موکب اشاره کرد و ادامه داد: تونل‌های هوای خنک نیز با استفاده از دستگاه‌های مه‌پاش در کنار این موکب با هدف رفاه بیشتر زائران برپا شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها