استاندار ایلام:

مرز مهران به‌عنوان نگین فرهنگی در کشور می‌درخشد

«بهرام‌نیا» گفت: مجموعه تلاش‌های شبانه روزی موجب شد که مرز مهران با وجود بیشترین تردد، همچنان به عنوان نگین و قطب فرهنگی عتبات عالیات در کشور بدرخشد.
کد خبر: ۶۸۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۶ - 27August 2024

مرز مهران به‌عنوان نگین فرهنگی در کشور می‌درخشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام در نشست قرارگاه ستاد اربعین استان که در مرکز مانیتورینگ شهر مهران برگزار شد اظهار داشت: کنگره بزرگ اربعین به خوبی در حال برگزاری و زوار به خوبی بدرقه شدند و پس از ورود به کشور به سلامت و آسایش به محل سکونت خود انتقال داده می‌شوند.

وی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران ستاد اربعین استان ایلام، گفت: مجموعه تلاش‌های همه شما عزیزان موجب شد که مرز مهران با وجود بیشترین تردد، هم‌چنان به عنوان نگین و قطب فرهنگی عتبات عالیات در کشور بدرخشد.

این مسئول ادامه داد: با وجود ۶ مرز زمینی برای تشرف به عتبات عالیات، اما همچنان بیشترین تردد زوار از مرز مهران است که این افتخار بزرگ، نتیجه تلاش و مجاهدت همه دست‌اندرکاران ستاد اربعین و موکب‌داران است. 

رییس ستاد اربعین استان ایلام بیان داشت: با فراهم کردن سفری ایمن، راحت، ارزان و عزت‌مند برای زوار، پایانه شهید سلیمانی مرز مهران، گرانیگاه فرهنگی کشور است و از اول صفر تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر از آن تردد کردند که از این میزان یک میلیون و ۵۴۴ هزار خروج داشتند و مابقی وارد کشور شدند.

وی اضافه کرد: حدود ۸۱ درصد زوار تاکنون برگشته‌اند و تلاش داریم تا پایان ماموریت، همه خدمات خود را به زوار عتبات عالیات ارایه دهیم.

استاندار ایلام با تاکید بر تکمیل همه زیرساخت‌های اربعین پس از این کنگره بزرگ و عظیم اربعین، متذکر شد: هر ساله عملیات اجرایی اربعین پس از اربعین آغاز و تا اربعین سال بعد ادامه دارد. 

بهرام‌نیا عنوان کرد: ۷۸ درصد زوار با وسایل نقلیه شخصی و ۲۲ درصد با ناوگان حمل و نقل عمومی به مهران آمدند.

این مسئول گفت: در ۱۲ شهرستان استان با کمک ائمه‌ جمعه شهرستان‌ها و فرمانداران مواکب ایجاد شده به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند که این خدمات به برکت عزت نظام جمهوری اسلامی و همه شهدا و شهدای دولت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها